lördag 4 oktober 2014

Mer strul

Är inne i en sanslös oflytperiod just nu.

Kanske inte så konstigt då jag åkt på en framgångsvåg rätt länge.

Det mesta som handlar om tur brukar dock jämna ut sig i längden även om en del upplever det som om de går i en ständig uppförsbacke.

Så är det inte och med en positiv framtoning blir det mesta lättare. det är det som gör att man tar sig igenom även de sämre dagarna.

Nu senast så blev Parkes sjuk. Hanna upptäckte att hon var hängig och tempade henne när vi var borta i helgen (i Örebro och levererade grejer till Amanda).

Det var 39-graders feber och det innebar vila.

Har även hostat och gulsnor i näsborrarna. Nu har det gått en vecka och febern har gett sig, och hostan och snoret har även det gett sig med hjälp av Hippotrim.

Får vila en vecka extra så får vi träna igång igen sen. Tur att premieloppet avklarades i våras, för dsen har det jävlats konstant! Ett banjobb sedan 16 maj är inte mycket om man vill komma ner i tiderna...

Problemet nu är att hon står bredvid Bonden och dessutom går de i samma hage.

Han har inte haft någon feber och inte heller visat upp några

förkylningssymptom sedan hon blev sjuk.

Men det är klart att lite osäkert känns det inför starten på tisdag.

Typiskt när man fått ett vettigt spår.

Eftersom jag lagt ut mer pengar (mest på biljäveln) än jag önskat så känns det ju bra att jag har lite Parkin-pengar att vänta så att jag slipper leva på marginalen.

Nu verkar det dock vara osannolikt struligt att få ut pengarna för segern i Berlin i slutet av juli.

Det skickas handlingar hit och dit enligt Sofia Aronssons "kontaktman" Greger här i Sundsvall, men inga pengar på mitt konto ännu.

Vi får väl se när de dyker upp, men det är helt klart så att vi inom svensk travsport ska vara väldigt glada över VÅR organisation vad det gäller utbetalningar av prispengar för ute i Europa är det ren kaos.

Parkin startar för övrigt den 10:e tror jag i Hamburg.

Startspår och mer info på måndag på den här sidan. Jag tror även det går att se loppet därifrån.


Parkin när han var föl. Söt en va? Foto: Björn Persson ©

Daley tränar på att stå i kättingarna och lyfter hovar. Hon sköter sig rätt så bra även om hon ibland protesterar lite, vilket är helt naturligt.

Det känns dock som om hon lär sig väldigt snabbt, i klass med "junior" är hon helt klart vad det gäller den biten.

Om hon blir lika bra återstår dock att se...

Vi ser framåt, det är bättre än att älta problem.

För övrigt så finns en artikel om min bok i senaste numret av Travtränaren, urklipp finns även på Mediasidan

Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar