torsdag 16 oktober 2014

Uppdatering


Har gjort en start med Bonden sedan sist. Han gjorde ett väldigt bra lopp, men vad hjälpte det.

Vi smög med i fjärde par invändigt och sedan i andra ytter för att gå på i sista sväng när den framför kallnade. Blev aningen tidigt, men han kopplade klart grepp i mitten av upploppet och det såg ut att kunna bli seger då en vildsint spurtande häst slog av oss alldeles före mål.

Loppet är utlagt på Youtube via Bergsåkers hemsida, ni kan se loppet HÄR

Surt sa räven.

Men vi kommer igen.

Jag hade tänkt mig redan på måndag då det var ett passande breddlopp på Bergsåker.

MEN eftersom "puckona" som skriver proppar, tydligen tycker att det är bra att hästar med startpoäng som räcker till att komma med på V75 ska kunna fylla på startpoängen ytterligare i breddlopen.
Istället för att vara med i vanliga lopp.

SÅ jag kom inte med.

Bredddloppen var väl tänkt för att sämre" hästar och orutinerade kuskar skulle få tävla på lite lättare villkor?

Extra surt att bli första reserv.

Så nära men ändå blir han inte med.

Tråkigt för förutsättningarna hade varit perfekta med autostart och stängt vid 100 000, om vi fått hyfsat spår.
Nu blir det ett annat breddlopp på fredag istället mend mycket sämre proposition. Tillägg vid 70 000 och stopp vid 140 000 tror jag, men då är loppet i alla fall stängt vid 500 poäng som breddloppen borde vara jämt.
Men nu står vi så illa till att vi är i det närmaste chanslösa ändå.

Parkin fick skjuta på startplanerna ytterliggare några veckor. tror det är den 26 som gäller, men det är yrigt som fan att få några besked. Sofia har jag inte pratat med sedan Open Trot men Greger brukar ha koll när jag ringer och frågar. Pengarna som hästen sprang in i slutet av juli har dock kommit in på kontot, i alla fall större delen av min del.

Bra så.

Räckte till nästan hela bilreparationen.

Bilar förresten är inte min bästa gren direkt.

Har sålt tillbaka Passaten till Bilhandlaren för lite och ingenting. Halva marknadsvärdet, typ!

Haft annonser överallt men då den inte var i allra bästa skick, trots massiva reparationskostnader så ville ingen ha den.

Sköna bilar att åka i Volkswagen Passat men eftersmaken är surare än de rönnbär som hopar sig i trädtopparna just nu. Jag har förlorat massvis med pengar på de två Passater jag köpt sedan 2010. En mindre sansad person än underteckand skulle utan tvekan förlorat förståndet bara av vetskapen om hur mycket pengar som i princip spolats ner i toaletten.

Hade räckt till en sprillans så här i efterhand.

FY FAN med stora bokstäver.

Men det är bara att svälja ner.

I väntan på en ny bil som kommer i januari så har jag köpt en 940 från 1995 att åka omkring i tills dess (yngsta dottern får uppgradera sig från sin 740 tilld en då jag åkt klart i den).

Troligen blir det nog inga långa färder för att starta förrän tidigast i januari skulle jag tro.

OM jag inte samåker med någon då, eller något sånt. Vi får se.

Parkes har jag börjat köra igen efter fjorton dagars ofrivillig vila.

Har kännts bättre och bättre och springer hon som hon gjorde idag torsdag, nästa gång vi kommer in på banan, så tror jag inte ett kval innan årsskiftet är uteslutet.
Men det har ju jävlats hela tiden för henne så jag tar inget för givet för hennes del.

Norma och fölet Daley växer och frodas.

Första november blir hon fem månader.
Snart dags för avvänjning och allt det där.

Hej och hå!

Nog med gnäll nu.

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar