tisdag 9 augusti 2016

Rikstoto?


Sommaren är snart över och allt börjar återgå till det vanliga. Märrarna har tränats på som vanligt sedan jag tog hem dem från deras kortare betessväng. Båda känns faktiskt riktigt bra. Verkar inte som de tappat något av 10 dagar med enbart gräsätning.

I morse var jag till PH-Vet och de lyste igenom Daley en sista gång. Det såg riktigt bra ut och nu behövde jag inte komma tillbaka något mer.

Bara att träna på och hoppas på att vi hinner med premieloppet innan oktobers utgång...

Imorgon kör jag ett sällsynt banjobb med Parkes som annars bara gått lite intervaller efter betet sedan vinsten på Östersundstravet i mitten av juli.
 Jag tror hon behöver en liten urblåsare om hon ska ut i ett rikstotolopp på Solänget nästa vecka. Jag hoppas att vi kommer med - anmälan i morgonbitte, Och på ett bra läge så hon kan tjäna en slant, även om det säkert blir hårt.

Hon ska få gå i lag med Daley på värmningen, därefter ska hon gå ett jobb på egen hand. Janne Falk har lovat att hjälpköra.

För övrigt så hämtar jag hem de andra två den 23 augusti, sedan så är det full sprutt på verksamheten igen.

Hade det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar