söndag 18 december 2016

Kort rapport


Liten kort rapport bara om vad som händer närmast och samtidigt en God Jul hälsning till er läsare.

Årets sista blogginlägg, som går igenom året som gått, kommer strax innan nyår.
Hästarna tränar på som vanligt.

Allt går enligt planen.

Daley gick ett jobb igår på strax under 30/2140 meter med sällskap och kändes skaplig när hon väl bestämde sig för att hålla sig till trav, inledde med två kortare galopper från början. Men skärpte till sig och lufsade på bra sedan. Sista varvet efter 1.28. Hon travar bra, men är lite bekväm.

Jag körde även provlopp med två hästar och var tvåa med en och trea med en. Så det var fullt upp. Nordisen Eldmyran hoppade två gånger från start men ställde sig och kom upp i rygg på ledaren efter ett varv. Kom ut i svängen och ville "utmana" blodingen i ledningen över upploppet och fick då tusen ben och hoppade, men ställde sig och kom i mål som trea på ca 1.35/2140 meter.
Den andra jag körde, Villagelecouersdeau startade ensam på tillägg men satt i rygg ledaren efter ett varv. Kändes lite seg men var tvåa hårt dövad och odriven på ca 21,5/2140m

Jag trodde jag hade kört lopp färdigt för året, men på onsdag har jag blivit jag uppsatt på en finsk häst från Umeå i Amatörpokalen på Bergsåker, Jag blev inte "vald" utan uppsatt tack vare position i "kuskligan" av de tillgängliga i loppet.

Kul ändå.

Hästen är tränad av en finsk proffstränare med verksamhet i Umeå och har en etta i raden. Ensam på springspår blev vi, så läget är ju bra, även om jag inte är säker på att det går att utnyttja spåret till att få ledningen.

Men vi kör väl får vi se. Jag har ju skrällt i den här typen av lopp förut...

Jobbar dagen på onsdag så det blir ite snärjigt att hinna dit, men det mesta brukar lösa sig...

Och som sagt God Jul till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar