söndag 4 december 2016

Stilla


Det var ett tag sedan jag skrev något. Allt är dock lugnt och stilla. Willie Carr har varit hemma en knapp vecka och jag har kört honom tre gånger utan några större bekymmer.

Tur det.

Hoppas det fortsätter så.

Han hade dock fått ett tramp i kronranden på ena frambenet, som han är lite småöm i. Han travar lite som en stövare, lite på tvären. Men jag får väl nöja mig med att han inte ligger på marken...Tids nog lär han sig väl trava som han ska.

Och så Daley då. Henne blir man ju inte klok på. Jag var ju så himla nöld efter förra jobbet men dagen efter hade hon svällt upp i höger framben. Hon ömmade lite, men ingen ömhet och svullnaden var borta på kvällen när hon varit ute i hagen hela dagen. På morgonen var den tillbakak igen, och så har det hållit på. Hon är fortfarande lite svampig på morgonen men ingen hälta och ingen ömhet. Vet Gunnar Rangul kommer och lyser igenom med ultraljud ändå i morgon.

Parkes har ju vilat i en knapp månad och nu var det fjorton dagar sedan hon blev behandlad. Körde motion med henne idag, och hon kändes jättefin och pigg. Blir en liten tur imorgon också eventuellt.

Återkommer senast runt nyår med en årsrapport. Om inte förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar