söndag 10 januari 2010

För kallt

Det har varit alldeles för kallt för min smak de senaste veckorna. Det mesta har blivit lidande och tränandet har inte blivit optimalt. Vissa dagar har det docjk varit "lite mindre kallt" och då har jag passat på att köra.
I fredags skulle jag och Newyorken egentligen gett oss av till Östersund och startat på Lunchtravet.

Men eftersom det var -25 här hemma och lika kallt i Östersund så ringde jag och snackade med sekretariatet på Östersundstravet som gav klartecken att stryka för kylans skull och därmed så strök jag.

Med en bil utan fungerande termostat (värmen försvinner när jag börjar köra) och en helt oisolerad hästtransport kändes det inte meningsfullt att dra i väg 20 mil, varken ur djurskyddsskäl eller för egen del.

Synd för hästen är annars i bra slag. Hon har till och med börjat dominera Norma i hagen och det har hon aldrig gjort förut, snarare tvärtom, så jag tror att hennes självförtroende är på uppgång.

Förhoppningsvis avspeglar det sig framöver även i loppen.

Jag försöker komma med på Bergsåker på fredag elelr lördag men jag vet inte hur chanserna är. Anmälan idag söndag. Men hon har ju inte så mycket poäng.

Det verkar nästan lättare att komma med på Solvalla än här hemma.

Finns för övrigt ett lopp där nere som passar den 27 januari och det finns en viss chans att jag anmäler dit. Har äntligen nått erforderligt antal starter själv för att få köra på landets huvudbana, och den chansen tänker jag ta framöver.

Kanske redan den 27:e.

Även om det naturligtvis är hårdare på "Valla" så skulle det vara roligt att ha kört lopp där.

Parkin jobbar på som vanligt i backarna och han känns skaplig, även om den rätta "löpviljan" saknas ännu så känns han rätt stark. Det känns som om den ligger något på lur i alla fall.

Årspremiär för hans del är planerad framåt slutet på februari eller början på mars.

Om allt går som det är tänkt vill säga.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar