tisdag 26 januari 2010

Årsdebut i vagnen

Nu är det dags för mig själv att göra årsdebut i sulkyn.

På fredag blir det lunchtrav i Östersund med New York City.

Senast vi skulle dit var det 26 grader kallt.

Då blev det ingen resa för vår del.

Jag hoppas vädergudarna är på bättre humör på fredag. Även om det skulle vara några dagars snöoväder i mitten av veckan så hoppas jag fredagen blir skaplig

Hur som helst så har vi fått ett marigt läge med spår 9 bakom bilen. Det innerbär att vi inleder bakom 1:an och 2:an när bilen rullar iväg.

Då det bara är ett kortlopp över 1640 meter gäller det att man är bra med direkt.

Med lite tur så kan någon av dessa öppna tillräckligt bra för att vi ska kunna få en vettig position. Det gäller bara att räkna ut vem av dom som kan "öppna" bäst.

Att få en bra rygg är något som jag tycker är av speciellt stor vikt med "Newyorken" som kan gå fort, men å andra sidan har lite dåligt självförtroende och helst bara hänger med. Det gör hon oavsett kvaliteten på sällskapet och hon har nog förmågan till bättre resultat än hon visat bara hon börjar tro på sig själv lite mer.

Jag har även annonserat ut Norma på Hästnet.

Har fått en del svar en del intressanta men de flesta ej. Eventuell så ska en tjej från Kalmartrakten leasa henne. Hon körde med mycket ridträning och hade goda erfarenheter av just detta på hästar med liknande symptom som Norma.

Hon hade goda referenser att lämna och det är ju en inte oviktig del i det hela.

Hon skulle dock på skidsemester en vecka sedan så skulle vi lösa det praktiska om det blev något av det hela.

Just att leasa ut henne känns som en bra "deal" då hon kan komma tillbaka hit sedan igen om jag skulle vilja avla på henne framöver.

Vi får se vad som händer.

Försvinner Norma så finns det ju utrymme för en till starthäst här på Storjorden.

Men det är inte bestämt ännu.

Det hänger väl lite på de andra jag har här också. Fortsätter dom att springa bra kan det ju räcka med två starthästar.

Men som sagt jag vill ju gärna köra mycket lopp.

Eventuellt så kan det bli en uppsittning på Bergsåker i amatörloppet den 5 februari.

Min arbetskompis Erik Remnehag har nämnt något om detta, och det ska i såna fall bli riktigt spännande då Redgauntlet gått riktigt bra i två P21 lopp på slutet.

Jag har kört honom i några provlopp samt något jobb. Men aldrig i lopp.

Det var ett tag sedan sist så i såna fall blir det riktigt skoj.

Också avslutar vi det hela med att säga grattis till min kurskamrat sedan senaste körlicentagningen, Erik Nylander som tog sin första vinst i karriären i fredags på Bergsåker.

Stort Grattis Erik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar