fredag 18 mars 2011

Väntan över snart

Ja ,då är jag "en fri man" igen, då min två veckors avstängning sedan senaste loppet gick ut idag.

Denna vila innebar bland annat att Prevenue kunde hämta igen sig i lugn och ro efter behandlingen hos PH-vet.

Jag fick även låna ett Back On Track-täcke av min gamla klasskamrat från Nacksta-tiden, Anette Nyberg som dök upp här och kollade läget när jag var ute med Parkin och då passade hon även på att provköra lite.


Min gamla klasskompis från låg o mellanstadiet, Anette Nyberg provkör Parkin

Täcket har Prevenue nu på sig mest hela tiden och det verkar funka bra det med så hon känns klart bra igen.

Hon börjar även bli lite "arg" framför vagnen igen eftera tt ha varit relativt "mesig" den senaste månaden och jag hoppas det är ett bra tecken.

Tanken är att hon ska anmälas på måndag inför ett amatörlopp på Bergsåker på fredag.

Hoppas på bra läge där och viktigast att hon gör ett bra lopp och placerar sig fint då vi kör bort "ettan" från Bergsåker som är längst upp i resultatraden nu. Det innebär att vi kan tappa många fina startpoäng om det går dåligt.

Men det är ju alltid ett vågspel att se till att poängen blir kvar så man kan starta när man vill och inte bara när man får.

Vi får även se hur hon tacklar det faktum att "Junior" flyttar till Henrik Svensson imorgon.

De har ju gått tillsammans i princip ända sedan hon kom hit. Kan bli så att jag flyttar upp Norma till henne. De står ju brevid varandra i stallet och gick även på bete tillsammans i somras och det gick ju skapligt.

Norma är dock lite grinig och lite avundsjuk på henne i nuläget som det verkar, så vi får väl se hur det går.

Annars så ska även Lucy Hill som bodde här ett par månader innan nyår tydligen starta på fredag enligt ägaren Thomas Hellström. Henne kan det kanske vara lönande att spela en liten slant på. för det är en mycket bra häst om dom lyckats få henne fräsch.

Annars är det rätt lugnt förutom att jag går på körskola med en massa annat travfolk för att ta E-kort, och det är lite besvärligt att hålla reda på allt.

Ibland känns det som om man verkligen ska ha körkort med tanke på alla "felsvar" man levererar.

Det ska väl skrivas prov "på riktigt" snart så då får jag väl se vad som fastnat.

1 kommentar:

  1. Lycka till i alla momenten o den bästa nyheten var att tjejen känns bättre.
    Hoppas det går bra på måndag, jag håller både tummar o tår :D

    Kram

    SvaraRadera