onsdag 8 februari 2012

Vatten

Igår morse när jag kom ner i stallet för att släppa ut hästarna hörde jag på lång väg ett dovt ljud som oroade mig så pass att jag ökade på stegen fort nog ner för trappen och in i stallet.

Där stod "Danskan" och "Junior" som står i den främre delen av stallet, helt oberörda och tittade på mig.
Genom gallret i Parkins box såg jag att att Norma (som står i det andra "nya" delen av stallet) stod upptryckt mot en vägg, medan vatten formligen sköljde över hela hennes box, och hela den boxen som Prevenue stod i tidigare var "vattenfylld".

Det var åtminstone 5 centimeter högt "vattenstånd" där inne i alla fall.

Det var en ventil i en vattenkopp i Prevenues gamla box som spruckit och flugit iväg, så nu kom en tumstjock stråle vatten sprutandes ut den som en fontän och ut över hela den delen av stallet.

Tidigare på morgonen när jag var och gav dem mat var allt som vanligt så det var ju tur att det inte varit längre ändå.

Det var bara att skynda sig att slå av den närmaste ventilen och börja sanera.

Där var den förmiddagen räddad.

Ingenting verkar ha tagit skada men det är ju svårt att torka upp något under vintern i ett "kall" stall.

Vi kämpar på.

Danskan verkar ha tagit loppet bra och vi siktar nu närmast på ett lopp i början av mars.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att pruppan har flyttat då :P

    Hon mår för övrigt jättebra o har det torrt om fötterna :D

    På söndag kommer Lina ner från Dalpraktiken o ska träna lite Parelli med henne, sen får vi se när Ingela kommer o ger henne kraniosakral terapi.
    Men det rör på sig o hon verkar ha landat nu :)

    Kram

    SvaraRadera