måndag 14 maj 2012

Vad ska man säga?

Det är en underlig värld vi lever i.

Helt plötsligt så står man där och tittar på när ens egen häst bara sopar banan med konkurrenterna.

Och det i V75.

När superlativerna haglar i tv-rutan.

Känns det overkligt.

Det är svårt att fatta att det är samma lille pålle som när han bara var några dagar gammal studsade omkring i hagen här hemma med en frottehanduk på ryggen för att han blivit genomblöt när det hällregnade.

Att det är samma lille krabat som var så ovän med sina täcken att han alltid drog av sig dom över huvudet, och att han en gång krånglade till det rejält så att täcket fastnade över huvudet på honom och han snurrade runt omkring som om han var drogad inne i sin box, innan jag kom in i stallet och fick av honom täcket.

Att det är samma lilla häst som bara några månader gammal var så "mamm-sjuk" (och spänstig) att han försökte hoppa ut ur boxen (ca 1,60 högt), fastnade på boxdörren men ändå ramlade ut i stallgången där jag stod och verkade hovarna på hans mamma.

Att det är samma häst som efter några gångers tömkörning fattade i princip allting och att det är samma lilla häst som när man kör honom kan stanna och stå still hur länge som helst när man träffar någon att prata med efter vägen.

Att det är samma lilla häst som det tar minst en kvart att köra skritt med en kilometer för att han går fot om fot.

Svårast av allt är att fatta att jag själv fått sitta och "knacka på honom" i flera år för att få honom att ta i, i alla fall lite när vi varit ute på travbanorna med ganska mediokert resultat.

PARKIN brisar undan i Bronsdivisionsförsöket på Dannero i lördags. FOTO: Skärmdump ATG-live

Hos Henke har han lärt sig vad det handlar om. Och nu är han verkligen en riktig travhäst.

Och en verkligt bra sådan.

Med lite tur och om han får vara frisk har han snart tjänat en miljon.

Otroligt.

Och jag är så glad över att han är min.

Och ärligt talat hade jag aldrig trott att jag någonsin skulle ens komma i närheten av en sån här häst.

Men tydligen är det som i Triss-reklamen.

Plötsligt händer det.

Och kan det hända mig så kan det hända DIG!

Kämpa på därute!

4 kommentarer:

  1. Grattis till både dig och Parkin.
    O det är väl precis som du skriver: "Plötsligt händer det.."

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättegrattis igen , måste ju kännas underbart.

      Radera
  2. Härligt! Stort lycka till med travet i allmänhet och Parkin i synnerhet!

    SvaraRadera