fredag 8 juni 2012

Statusuppdatering

Det är ganska lugnt med startandet. Parkin var på återbesök igår på ATG-kliniken och var OK nu. Han börjar köras igen nästa vecka meddelade Henke.

Var dit och "hälsade på" och delade ut lite morötter i slutet på förra veckan och fick då veta att några "intressenter" hört sig för och ville att Henrik skull höra efter om jag var intresserad av att sälja hästen för ett sjusiffrigt belopp.

Men det känns inte aktuellt.

Även om det är stora summor så blir det inte så mycket kvar att det är värt det. Och pengarna får ju aldrig vara huvudsaken tycker jag.

Så han blir kvar.

Lilla fölet Parkes, har haft diarre i över en vecka och har inte gått upp speciellt mycket i vikt. Fölen brukar ju få diarre när mamman går in i fölbrunsten efter nio dagar men diarren brukar gå över efterte ett par dagar, så inte på dethär fölet. Veterinärerna jag rådgjort med har inte varit speciellt oroade med tanke på att fölet är både pigg och glad samt äter bra. Hon skuttar omkring som vanligt och man märker inget av det hela mer än att hon har ständig diarre.

Nu fick jag rådet att ge henne ett medel som heter Diarsanyl och det har hon fått sedan igår och kanske ser det lite bättre ut ikväll. Hade tänkt släppa ut hon och Normas på bete nu men det törs jag inte förrän magen fungerar så att det inte blir något mer strul.

Jag avvaktar några dagar så får vi se.

Danskan Proud Bee kom med i ett vanligt lopp på Hagmyren på onsdag.
Springspår på 20 meters tillägg är väl ingen hit, men det är väl bara att prova. Tror inte det går speciellt bra men hon ska ju vara fräsch och fin i alla fall så vi får väl se.

Hon började ju bra i vintras men efter atthon slog sig på framknät och sedan på skenan bak så har det bara strulat.

Fick för övrigt papper från kronofogden idag att det var klart med Betalningsföreläggandet jag sökt på Hästhandlaren Robert Ericson, så om han någon gång får in lite "vita" pengar i sin rörelse, så har jag rätt att få igen nästan 6 000 kronor av honom i alla fall.

Sedan om jag någonsin får några pengar det är ju mindre troligt då han redan var skyldig ett par hundra tusen hos fogden.

Har ni planer på att handla häst via www.scantrav.se så är det just han som säljer hästar där.

Ni kan ju ta det som en liten varning.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar