tisdag 9 oktober 2012

Lugnt och avslappnat

Just nu händer inte speciellt mycket.

Det är lugnt och avslappnat här på Storjorden. Det är bara Danskan som tränas.

Hon går för fullt igen med sikte på ett lopp den 22 oktober. Det är om tretton dagar och vi får väl se hur det blir.

Hon känns OK i alla fall.

Enda problemet är att jag får slå på henne nya framskor hela tiden. Hon går i en större hage än vanligt nu och den är rätt så lerig på sina ställen och hon har börjat "hoppa groda" för att ta sig fram och då det nu blivit mindre "kratrar" där hon tar sig fram så flyger framskorna av titt som tätt.

Jag har väntat på en traktorkille som skulle komma och hjälpa mig dränera till den värsta biten, men hittills så har det bara blivit två gruslass avtippade på gården. Bra så en gång i alla fall.

Han har lovat att komma den här veckan så vi får väl se.

När den hagen är fixad så flyttar jag dit Norma och Parkes.

Då slipper också Parkin den lilla "hingst-hagen" och får gå med Danskan i stället.

Jag törst inte släppa ner honom i den hagen som den ser ut nu.

Danskan vet ju om alla groparna så hon klarar sig, det skulle vara värre om jag släppte dit någon som inte vet hur det ser ut i nuläget.

Jag tror det blir bra i slutänden.

Laddade upp en film på Norma och Parkes på Youtube. Här kan ni kolla på den. Det ligger även en massa andra filmer på mitt Youtube-konto, det är mestadels travlopp som jag kört.

Parkin ska för övrigt på återbesök till Bergsåkers-kliniken nästa vecka någon gång.

Det var sagt onsdag och på Henkes ordinarie veterinärtid, men då jag har möte på jobbet den dagen så får jag nog boka om.

Vi får se hur det blir.

Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar