tisdag 12 maj 2015

Spännande vecka


Det blir en spännande vecka den närmaste, med början på lördag då Parkin går ut i Gulddivisionen på V75 nere på Åby.

Loppet "Algot Scotts Minne" är direktkvalificerande för elitloppsförsök på Solvalla sista helgen i maj.

Spännande värre alltså, även om han sin vana trogen när det handlar om större lopp handikappas ytterligare av startspår 11, som om det inte var svårt nog att bara vara med...

Kul är det ändå, även om jag inte tror vare sig hästen, eller kusken för den delen hör hemma i de där sammanhangen riktigt.

Sofia Aronsson har aviserat att hästen ska ner till Rudi Haller i Österrike en sväng i juni, så vi får väl se vad som händer.

Han kommer oavsett resultat hem till Storjorden i augusti.

Efter de här turerna år det vara nog med flackande runt halva Europa för hans del.

Nu blir det lite Norrlandsäventyr istället.

På tisdag den 19:e debuterar även Parkes Bergsåker i ett "noll-lopp".

Det såg lite öppet ut bakom de två andra treåringarna i loppet (välstammade saker som är tränade av Bergh och Båth) som borde vara vinnarkandidaterna, men om det löser sig borde vi i alla fall kunna få en skaplig slant.

Åttonde spåret skulle normalt sett varit ypperligt bra, men frågan är om hästarna framför går iväg som de ska från start. Det kan ju häxa ordentligt med innerspår i de här loppen där hästarna är orutinerade och en del rent av dumma.

Men vi hoppas på det bästa.

Hon har dock trampat sig lite i ballen på höger framhov såg jag i morse. Troligen hände det igår när hon "härjade" i hagen när jag var ute och körde hennes lillasyster.
Hon gillar ju inte att bli lämnad ensam.
Tror inte det är någon större fara.

Nu går hon motion i morgon och intervaller på fredag sedan så laddar vi för tisdag.

Ska bli skoj att debutera med en så fin häst.

Härlig känsla!

Ettåriga Daley har skött sig utmärkt och jag har varit ute och kört henne "på riktigt" längst vägen tre gånger på egen hand.
Hon fungerar väldigt bra hittills.

Bryr sig inte om bilar bakifrån. Det enda hon inte gillar riktigt är "vänstersvängar" men det kommer väl det med.

Bonden är tillbaka inne i träningsrutinerna igen och förhoppningsvis startar vi på Östersund den 21 maj.

Jag själv är bättre i ryggen. Jag är inte längre sjukskriven men jag är långt ifrån bra, men sjukgymnasten har gett mig lite råd om hur jag ska hantera ryggen på bästa sätt för att fortsätta som travkusk.

Jag hoppas hans träningsprogram fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar