onsdag 6 maj 2015

Parkin i montekval


Det rullar på som vanligt förutom att jag varit fortsatt sjukskriven för ryggen.

Kände mig betydligt bättre efter helgen och trodde att jag var mer eller mindre "fit for fight" igen, men fick ett rejält bakslag efter att ha kört ett par hästar i måndags.

Vet ej om det bara är muskelvärk eller om det är disken som fortsätter jäklas, så istället för att börja arbeta igen, blev det förlängd sjukskrivning ett par dagar då jag knappt kunde lyfta högerbenet igår.
Som travtränare är nog ryggen det allra sämsta att ha ont i.

Jag hoppas dock att det ska ge med sig snart igen.
 Imorgon torsdag är det nytt besök hos sjukgymnast, så får jag se vad han tror.

Körde som sagt ett banjobb i måndags med Parkes.

Hon avverkade distansen efter 21,6/2100 meter enligt GPS:en och då han hon även med att bryta ut ett par spår efter 800 meter när jag skulle dra upp käkremmen. Hon kändes mycket fin, framförallt andra varvet som gick efter 18,5 ca, med en avslutning på 17,5 sista 500.

Hon var inte bottnad och jag hoppas att jag är bra i ryggen igen så att jag kan köra henne själv i debuten.
Debuten skjuter jag upp från den 11:e, då jag ursprungligen tänkt fara till Bollnäs till den 19:e istället. Då hittade jag ett hyfsat lopp på Bergsåkers under en "Lunchtravsdag" för hästar med 0 kronor insprungit.

Slipper resa och det kan ju vara bra när hon är lite hispig emellanåt.

Parkin var bra i debuten och igår begick han bandebut för sadel.

Sofia Aronsson red honom själv i ett kvallopp som han efter en tappstart genomförde på godkända 19,9/2140 meter. Om jag fattade det hela rätt så hade man aldrig ridit på honom inne på en travbana förut. Och det kan man nästan se på hur han uppträdde från början då han ser ut att inte begripa vad som förväntas av honom.
Men sedan så springer han som om han aldrig gjort annat än monte.

Ska bli skoj att se hur det går framöver i den genren.

Kvalloppet ser ni här: http://www.axevalla.se/media/3177

Janne Falk har varit och hjälpt mig med att tömköra Daley för vagn, vilket vi hann med en gång innan min rygg ställde till det igen.

Det gick förvånansvärt bra.

Men lite tur är hon inkörd "på riktigt" innan betet i början på juni.
Då är det bara att köra igång med träningen när hon kommer hem igen i augusti.

Bonden ser bra ut och bara jag vågar för ryggen så ska jag börja köra honom igen. Två veckors vila har nog gjort honom gott.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar