tisdag 28 april 2015

Parkin fin i årsdebuten


Igår så var det för första gången på väldigt, väldigt länge roligt att se Parkin i ett travlopp.

Han årsdebuterade i ett stenhårt gäng och slutade på en hedrande 6:e plats och tjänade 4000 spänn.

Egentligen inte mycket att yvas över.

Men det var första gången på mycket länge som han såg intresserad ut av att kämpa, när han backades ut och nästan kom förbi Beer Summit på mållinjen.

Och när man sedan ser att han blev 6:a på för honom nya rekordet 12,0/2140 meter auto så känns det ännu bättre.

Liket ser ut att röra på sig, om man så säger.

Kanske inte sagan om travhästen Parkin är slut ännu?
Bra jobbat av Sofia Aronsson och de som varit inblandade och perfekt kört av kusken Niclas Benzon som körde precis som jag tror man måste göra nuförtiden med den här hästen.

Nu skulle det bli montekval den 5:e sedan får vi se.

Det lär på Sofia som om det var en liten europaturné på gång under försommaren, innan han återvänder hem hit i augusti.

Ska bli spännande att se hur det går.

På hemmaplan är det som det är.

Själv har jag ont i ryggen. Enligt sjukgymnasten som behandlat mig intensivt så är det en disk som kommit ur läge. Nu har jag fått både elstötar och ultraljud och känner mig betydligt bättre än i slutet av förra veckan, jag har fortfarande lite smärta i ryggen, men just nu störs jag mest av att jag har som "domningar" i armarna.
Jag vet inte om det är för att någon nerv ligger i kläm någonstans eller vad det är men jag tror jag snart är på G igen.

Jag fick exempelvis anlita min kompis och före detta hovslagare, Janne Falk för att köra provlopp med Parkes i lördags.

Hon var mycket fin på 23,5/2140 meter. Hon fick attackera i tredjespår från sista position utvändigt 800 kvar och avslutade efter 18 sista 500.

Hon blev trea i mål, i linje med den som blev tvåa och det saknade kanske lite fart i benen, då det var första gången hon besökte en travbana sedan kvalet den 21 mars, men hon var inte trött och hade hämtat igen sig redan när de gick av banan enligt vad Janne tyckte efteråt.

Janne Falk i sulkyn bakom Parkes inför provlopp i lördags. Foto: Björn Persson ©

Förhoppningsvis kan hon få ett till banjobb nästa vecka och om inget oförutsett händer så blir det förhoppningsvis start den 11:e på Bollnäs.

Bonden är ohalt och svullnaden i framknät är borta. Såret på baksidan av armbågen har börjat att gro igen. Han verkar ha gott läkkött och just nu går han omkring barfota i hagen och ser pigg ut.

Tur i oturen att han gjorde illa sig samtidigt som jag är justerad eftersom det skulle vara svårt att få honom tränad när inte jag kan köra något. Men han mår säkert bra av någon veckas vila.

Hann med att tömköra en gång till med Daley innan min rygg protesterade.

Hon verkar ha lätt för sig.

Vi kommer väl igång snart igen om jag blir lite bättre.

På återhörande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar