onsdag 18 november 2015

Världen i otakt men jag håller mig till travet


Världen är i otakt med tillvaron just nu och jag kan anta, att det var så här ungefär världsläget var innan andra världskriget bröt ut.
Historien har tyvärr en tendens att upprepa sig. Och vi människor har en tendens att inte lära oss något av andras misstag.

Tragiskt och onödigt att inte kärlek och medmänsklighet får råda över allt.

Nog om detta nu.

Småhandlare som vi vanligt dödliga, har annat att bekymra oss om, än sådant vi ändå inte kan påverka.

Det har inte blivit så mycket bloggande på slutet.
Parkes startade i lördags på Östersund och blev 6:a på en opassande och sörjig bana. Hon sjönk ner ett par decimeter i gruset på innerspåret och kämpade förtvivlat för att ta sig framåt från köposition.

Hade tagit sig upp som tredje häst in på upploppet men orkade inte behålla positionen när mjölksyran sprutade ur öronen.

Godkänd tycker jag efter en månads startuppehåll.

Nytt försök på lördag på Bergsåker. Vi provar ny balans och eventuellt rycktussar för första gången. Loppet är på 2640 meter och motståndet är inte jättetufft men alla utom en har tjänat mer pengar än hon gjort tidigare.

Funkar det som jag tror och hon är på humör tror jag vi är med på linjen.

Bonden kämpar på här hemma. Anmäls ikväll till V86 på Bergsåker nästa onsdag. Med bra läge hoppas jag han tjänar en slant, även om det är sulky och jag som kör. Nästa montélopp kan bli i mitten på december. Innan dess hoppas jag på att vi även hunnit vara med i V75 på Romme den 5 december. Det gäller att utnyttja poängen, när man har några...

Daley har jag vinterskott. Men hon har fått pausa en dryg vecka på grund av tidsbrist, då jag arbetat och haft en massa annat att fixa också. Körs igen i morgon och det verkar bra.

Parkin vilar också han fortfarande. Ska försöka få tid att sko honom också någon dag. Väntar in i december innan han börjar förberedas för nästa säsong. Går det trögtäven nästa år efter en riktig vinterträning får han väl avsluta tävlingskarriären.

Det var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar