söndag 29 november 2015

Börjar närma sig slutet på årets säsong


Travsäsongen 2015 börjar närma sig slutet.

Den enda av mina hästar som eventuellt fortsätter starta på i vinter är Bonden som har några montélopp kvar som passar.

Han får starta på tills han säljs i slutet av januari, oavsett hur det går.

Gjorde ett bra lopp senast men pullade bort lite för mycket krafter i början.

Känns ju onödigt att "ligga på" så där, när det redan går i 10-tempo. Han lugnade ju ner sig lite efterhand, men han blev lite seg sista biten. Hade ju inte startat på en månad och lite dåligt att träna på innan har vi ju haft så jag är inte alltför missnöjd, trots att han för en gångs skull blev oplacerad. Inte blivit så många "nollor" för mig i år, men de kommer väl nu...

Dessutom gick han med broddar runt om.

Borde ändå ha bra chans den 16:e på Bergsåker i monté. Planen är att han ska starta där.

Hade haft en tanke på att starta på V75 på Romme nästa helg. Men dåligt väder, lång resa och en i princip chanslös häst är ju i faktorer som talar mot, även om det hade varit roligt att köra på V75 åtminstone en gång.

Men jag avstår, är alldeles för bekväm. Kanske fel egenskap när man håller på med trav.

Parkes gjorde ett skapligt lopp över 2640 meter på Bergsåker senast, men tappade lite för mycket i början. Gick ikapp och fick ta upp då tempot bedarrade. På igen som andra häst i tredje spår i rygg 6-700 kvar. Den framför segade sig framåt och utnyttjade två spår, så det var svårt att ta sig framåt. När jag trodde vi skulle komma ut i svängen, kom de bakifrån och täppte till och när vi kom in på upploppet och hade någorlunda fritt, då hade hon ledsnat på alla "tempominskningar" så då gav hon sig lite. Den som var framför (och som jag tyckte mest i vägen) var seg, men stark. Och med facit i hand skulle jag väl ha stannat kvar i den ryggen då den till slut blev tvåa.

Vi har inget flyt i loppen kan jag lugnt säga.

Nytt försök imorgon på Östersund. Autostart har jag bara testat innan tävlingarna, och då var hon faktiskt riktigt snabb. Men flytet sitter i och vi fick 11:e spår.

Daley kör två till tre gånger i veckan och känns bra.

Parkin vilar på ett tag till, även om han nu är vinterskodd åtminstone.

Det närmar sig.

Vi kämpar på i uppförsbacken.

Det är de som har det värre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar