tisdag 19 januari 2016

Bonden oplacerad i sista starten


I fredags tog jag ledigt från nattskiftet på Ortviken och for till Östersund med Quantum Bond.

Det hade jag inte mycket för.

Vi blev sist trots ett fin lopp i rygg på vinnaren, som ledde hela vägen.

Men å andra sidan hade ju "Bonden" inte varit på en travbana sedan starten i november (utkörningen på Bergsåker räknar jag inte) så jag hade inte så stora förhoppningar innan heller.

Han var nog liteväl ringrostig samtidigt som det blev dagens snabbaste lopp, där flera av hästarna gick nytt rekord.

Han var annars lugn och fin och tiden var godkänd.

Från och med i lördags ägs han dock av Anna-Lena Forsberg, men han stannar här tills den 30:e januari då hon är bortrest.

Annars rullar det på som vanligt.

Det är lite lugn nu med startandet och inte så mycket att rapportera om.

De andra tre hästarna tränar på.

Den tyngre träningsperioden för de två "äldre" är nu snart slut.
De har gått mycket backe de senaste 6-7 veckorna och nu är det dags att börja "släppa upp" dem med mer tempoträning.

Nästa veckoslut kommer min "släkting" Magnus Eriksson upp från Hällefors för att köra sin favorithäst Parkin lite och gå på V75-trav på Bergsåker.

Då han kommer redan torsdag hoppas jag vi kan hinna med att "intervalla" hästarna lite tillsammans både då och på söndag innan han åker hem.

Dessutom får jag lite assistans när jag ska hämta lille Willie Carr när Magnus är här. "Wille" har ju knappt sett en hästfinka, än mindre åkt i en, så det kan ju bli en upplevelse bara att lasta honom.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar