fredag 21 oktober 2016

Definitivt - Inget premielopp


Hej igen.

Så här långt uppehåll i bloggandet har jag nog inte haft på väldigt länge. Det händer inte så mycketa tt skriva om. Parkes tjänade de första pengarna sedan segern i juli förra veckan.

Hon slutade 5:a efter en invändigt lopp och tjänade 4500:- på tiden 15,7/2140a

Jag hade chansen att byta 3:e inner mot 2:a ytter länge, men chansade på att det skulle lösa sig ändå, även om det gick fort där framme.

Nu kom jag ut i tid när de kallnade framför mig, tyvärr så blev jag ändå kvar bakom den jag slank ut i rygg på, när den galopperade i andra spår (ca 5-600 kvar) och med en trött häst innanför mig och en annan som avancerade utanför mig i 3:e spår drogs jag bakåt. När jag väl kunde komma förbi den som galopperade var de framför nästan i mål, kändes det som.

Hon spurtade bra, men fick ändå släppa förbi sig en som liftat i rygg på oss strax före mål. Vi var egentligen 6:a i mål men de diskade en för passgångpå upploppet och vi fick 5:e platsen.

Svårt att säga vad vi blivit om jag gått ut i andra ytter 1500 meter före mål? Kanske 2-3:a, om hon orkat.

Nästa start Gävle den 27, om vi får typ "önskvärt" spår.

Det blir inget premielopp för Daley i alla fall.

Surt att "loosa" 20 000:- Det är första gången sedan premieloppen kom till som jag missar det med någon av mina hästar.

Typiskt att det skulle bli med den absolut dyraste hästen man någonsin fött upp...

Var in på banan igår och hon bara dummade sig och galopperade flera gånger, när vi skulle köra rätvarv. Micke M Andersson (som har Willie Carr i träning) fick även testa han och han menade att det var en oerhört fin häst, men att hon var bortskämd.

Hon"drev" med både mig och honom tyckte han. Hon ger "fan i det" när det blir lite jobbigt och då bromsar hon sig i galopp.

Det var bara att bli lite tuffare och kräva mer av henne, "köra" henne mer på bettet, så att hon lärde sig.

Han gav henne ändå gott hopp.

Om man ska göra något fel med en häst, så var det "bästa" felet att göra att man varit för "snäll".

Vi får väl försöka kämpa på med det då. Hon är ju väldigt munvek och det är väl kanske därför, hon inte vill ta bettet på riktigt. Nytt bett och kolla munnen igen kanske. Vargtänderna känns ju bara pyttelite, men kan ju ställa till det ändå.

För övrigt så har Micke och hans sambo Kristina fått till Willie riktigt bra.
Han småbråkar lite, men de kör honom ensam runt hagarna som bara den nu.

En månad till kan han få hos dem så att olaterna försvinner.

Om vi går över till annat så säljer boken hyfsat även om ALLA media är totalt kallsinniga till att skriva/prata om min tredje kriminalroman, "Synden straffar sig själv"

Så det är ju bra om ni låter ordet gå runt så det blir någon form av reklam.

Även om Svenska Deckarfestivalen gav mig (och de andra författarna som deltar) bra reklam när vi fick en helsida i "Norrlandsupplagan" av tidningen Expressen härom dagen.

Festivalen går mellan den 9-11 november i Sundsvall. Jag är med den 9:e klockan 13.30

Se hela programmet på hemsidan.

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar