söndag 30 oktober 2016

Start idag

Nu på eftermiddagen är det dags för ny start för Parkes.
Vi ger oss iväg mot Hagmyren, som är ca 8 mil hemifrån.
 Lagom söndagstripp.

Det är tyvärr sista loppet, så det blir ju ändå en heldag.
Vi har fått ett halvtaskigt läge. Spår 7 bakom bilen, medan favoriten fått ett perfekt tredje spår. Känns tråkigt att vi inte får några bra lägen när det är "lämpligt" motstånd.

Men det är väl bara att gilla läget.

Nere på Bergsåker sköter sig Willie Carr bättre och bätre. Nu har han även varit ute och joggat på travbanan lite. Känns bra. Jag ska väl ner och köra honom själv där också innan jag tar hem honom. Han får dock stanna en månad till hos Micke M och Kristina.

Daley har börjat fungera riktigt bra här hemma. Jag har ju sagt hela tiden att det är en riktig häst om hon bara håller ihop och släpper till och hon är lite på väg att göra det som det känns. Synd bara att jag inte haft en månad på mig. Då hade premien varit i hamn som en liten dans.

Men så är det.

Vi får väl hoppas att hon tjänar sina pengar ändå.

Parkin är tjock som en boll och ser mer ut som en julgris än en travhäst just nu. Men är man pensionär så är det väl inte så noga hur man ser ut bara man trivs.


Imorgon skulle för övrigt min farsa Benny ha fyllt 70 år.
Nu dog han 7 februari 2014.

Tänk vad tiden går fort.

Farsan utanför sitt eget lilla sommarställe. Foto: Björn Persson ©

Hej med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar