torsdag 3 november 2016

Snabba ryck


Bara en kort uppdatering

På lördag är det dags för en ny start. Hade anmält till breddloppen på Bergsåker, men trodde inte vi skulle komma med, med tanke på de kvarstående poäng vi hade efter söndagens start på Hagmyren.

Men det gjorde vi.

I ett stolopp där ingen känns som en given segerkandidat.

Jag var lite besviken på Parkes senast med tanke på det fina lopp hon fick, men hon bjöd inte till riktigt sista biten, utan höll bara farten. Inget speciellt efter loppet mer än aningen högre puls än vad hon brukar.

Kan ha varit att hon inte fick fäste riktigt. Nu kör vi med skor på lördag så får vi se hur det går. Bra läge med 3:e spår i volten, men efter åtta starter i rad med bilstart så kan nog vad som helst hända, även om hon brukar vara förnuftig.

Hade hjälp i onsdags med körningen då Erik Remnehag kom hit och "hjälpkörde". det blev inte så tufft med tanke på lördagens start.

Men han tyckte Parkes kändes bra, själv körde jag Daley som börjat släppa till som det verkar.

Jag hoppas hon känns lika bra nästan gång vi åker ner på Bergsåker, som hon gjort på slutet här hemma.
Håller hon ihop och fungerar så tror jag det här är den värsta av dem allihop.

Märk mina ord.

Dessutom grattis till Faster Sigbritt som fyller 79 år i morgon den 4:e november. Hoppas dagen blir bra för dig faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar