fredag 7 oktober 2016

Ny deckare och vi går ner i klass

Dagarna går och sedan senaste blogginlägget har det inte hänt så där jättemycket.

Jag klantade till det med Parkes när vi var ut sist i V86.
Och det är ju såna där gånger det är skönt att man inte är ute på långresa, utan har nära hem.

Hon hade ju aldrig startat från 8:e spår och med helstängt huvudlag så började hon vrida på sig för att se hästarna innanför när vi körde upp mot bilen. Jag lade an höger sidostång och rätade upp henne och felet sedan var att jag behöll stången på höger sidan när bilen släppte.

Eftersom hon vill ut med höger bakben lite extra när hon trycker iväg, för att inte slå sig på höger bakota, blev det inte speciellt lyckat när jag höll kvar hennes bakdel med stången. Hon galopperade därmed för första gången sedan debuten och med facit i hand var det inte så konstigt. När jag väl släppte på stången var det försent. Sedan blev det inte bättre att jag jagade ikapp invändigt när de öppnade 10 första 500.
Hon blev av naturliga skäl trött.

Vilket jag får ta på mig.

Nu provar vi igen i ett "vanligt" lopp på Bergsåker på tisdag. 10:e spår bakom bilen är väl sådär. Hoppas att någon av de framför kan öppna lite så att vi får ett vettigt lopp åtminstone.

Vi går ner i klass och jag hopaps vara med därframme.
Willie Carr har nu varit i drygt två veckor på Bergsåker hos proffstränaren Micke M Andersson och han börjar sköta sig. Efter helgen skulle det bli vagn på. Nu tror jag inte DET är något problem då just den delen aldrig stört honom.

Om jag inom en snar framtid blir gråhårig så beror det uteslutande på Daley . Har böjt igenom henne på klinik, haft hem equiterapeuten Laser-Stefan och så har "Tandmannen" Ingvar Larsson gått igenom munnen.
Ändå hoppar hon kråka när hon springer.

Tröttsamt när den dyraste satsningen man någonsin gjort verkar slå totalt fel...

Å andra sidan är hon gigantisk och det är väl kanske som sambon (som inte är någon hästmänniska) säger att hon måste växa i kroppen innan det fungerar.
Den som lever får se.

Över till roligare grejer.

Idag släpptes min senaste deckare "Synden straffar sig själv" bor ni i närheten kan ni köpa signerade exemplar direkt av mig, annars finns den hos välsorterade bokhandlare och på www.bokus.se och www.adlibris.se ca 200 spänn kostar den beroende på var man handlar.

Hej svejs

Min tredje deckare är nu släppt. Foto: Anette Svanberg ©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar