fredag 31 juli 2009

Norma fixade premien!

Då så.

Då var första etappen avklarad i Norma N.Bells "riktiga" travliv.

I kväll så klarade hon av sitt premielopp med glans.


Norma N.Bell - Björn Persson i rygg på Henrik Svensson och Enjoy Me More i premielopp den 31 juli. FOTO: Amanda Persson

Tiden hon skulle springa för att klara sig var mellan 1.28-1.35/2140 meter.

Hon sprang hela loppet i rygg på Henke Svensson och hans välstammade "Pixie-barnbarn" Enjoy Me More.
I början på upploppet lyfte jag ut henne ett spår, men körde aldrig på henne något och sluttiden blev fina 1.30.1/2160 meter efter ett avslutande varv på 27,2.

Hon skötte sig utmärkt.

I alla fall på banan.

Innan var det lite si och så med uppförandet, då hon reste rakt upp och höll på att slå över både innan värmningen och innan vi for ut till defileringen.

Det hela gick bra, men kunde ha slutat med förskräckelse.

Hon gillar inte helstängt huvudlag, därav anledningen till att hon reste sig på bakbenen när hon inte såg något.

Det går bra när hon väl kommer iväg sedan, då har hon inga hyss för sig. Men innan var det inte så skoj och det var bara tur att ingen gjorde illa sig. Tänkte speciellt på hon som kom med barnvagnen och bara befann sig ett par meter ifrån "nedslagsplatsen" och Amanda som befann sig framför henne när hon reste.

Hon reste likadant första gången jag hade helstängt huvudlag på henne, men sedan har hon varit snäll. Fram till nu vill säga.

Alternativet till helstängt är att hon inte springer runt banan. Så det är inget alternativ i nuläget.
Förhoppningsvis kan jag plocka av det så småningom.

Men jag är nöjd ändå med tanke på hur hon såg ut när hon föddes


New York City - Björn Persson inför starten på Dannero den 29 juli. FOTO: Amanda Persson


Newyorken skötte sig nöjaktigt i onsdags på lunchtravet men skulle ha behövt sluta lite längre fram.

Hade mest otur i loppet tycker jag och hade inget flyt. Hamnade i dödens och när jag trodde avlösningen kom efter 500 meter så kände jag mig ändå nöjd men, då den blev släppt till ledningen så blev det mindre skoj.

Detta löste jag genom att hålla igen lite eftersom och backa tills dess att storfavoriten tordes kliva ut i dödens från tredje par invändigt.

Kanske inte helt reglementsenligt kört av mig men jag körde ju för bästa möjliga placering ändå och från "dödens" har jag knappast fått någonting.

Åkte som vanligt på "drivningsböter" och även om jag är "yvig" i rörelserna så finns det proffs som kör betydligt värre men klarar sig undan.

Gillar inte Dannero överhuvudtaget då det mesta sitter i tjära när man kontaktar dem, vare sig det gäller biljetter eller upplysningar. Att jag får böter där varje gång gör ju inte saken bättre

även om jag gillar B-O Månssons blogg (när han väl skriver något).

Får se hur det blir den 9:e då jag tänkte mig dit igen .

Parkin ska få chansen att tjäna ihop lite startpoäng på Hagmyren på onsdag. P21-lopp och 5000 i första pris. Det är annat än unghästloppen det, där matlapparna har samma valör som vinsten i ett P21-lopp.

Men så är det. "Levererar" man inte får man inte vara med i de "rätta" loppen.
Provlopp i morgon bitte för att kolla av statusen.

Annars har juli varit en bra månad. 19 000 kronor in på två lopp och ett premielopp.

Det täcker räkningarna i alla fall :)

Vi hörs
Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar