onsdag 7 juli 2010

Blev en matlapp

Igår på Solänget blev det i alla fall en matlapp (5:e plats) för Parkin som gjorde ett bra lopp trots en del störningar och ett tungt upplägg. Med lite mer flyt hade vi varit längre fram, men i ett amatörlopp blir det inte alltid som man tänkt sig. Det blev dödens ett varv, rygg några hundra meter och sedan blev det attack i tredjespår resten. Han kändes riktigt på tårna men när jag släppte ner vinnaren och fick andra par vid varvningen tappade han lite sugen som det verkade. Kämpade på ändå lite senare men räckte som sagt inte riktigt sista biten.

Nu går han till Henke på söndag och stannar där en månad. Vi får hoppas han springer in någon krona även när jag är borta.

Prevenue var inte riktigt lika stressad som senast (troligen berodde det på att hon hade sin bästis Parkin med sig), men ändå så skakade hon lite väl mycket innan värmningen, men lugnade ner sig sedan. Men blev ändå omöjligt het i loppet och ledde i 16-1700 meter innan hon kastade in handuken. Jag försökte lugna ner henne mest hela tiden men det hjälpte inte, hon låg på rätt hårt och även om jag lyckades hålla mig till 18 första 500 och 18,5 vid varvningen så blev det för tufft. Hon var väldigt entömd och troligen så behöver hon nog göra ett veterinärbesök för att se att allt är OK.

Annars är det som vanligt. Det rullar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar