måndag 5 juli 2010

Nytt bottennapp

I fredags var det dags för ett nytt bottennapp. Den här gången var det Newyorken som blev hängade hela loppet i tredjespår. Hade ju dåliga förutsättningar från början och då starten inte blev riktigt bra så blev det naturligtvis bara tok av allting. Vi var på väg ner i tredje ytter men då var Per Linderoth snabbt där och bytte från innerspår till ytterspår och då blev jag kvar därute.

Att backa sist hade väl varit det enda raka, men just nu så blir inte mina beslut direkt lyckade i travloppen. Jag tänkte väl att jag istället skulle få komma ner i dödens, men det ville inte Bosse Eklöf assistera med, så då blev det som det blev.

Jag satt still därute i tredjespår och hon höll väl till ingången på sista sväng efter en inledning på 13,5 första varvet. Det var inte ens någon mening att jaga på henne något när jag hamnade där jag hamnade utan jag satt bara där och åkte.

Hon blev naturligtvis sist.

Och frågan är om det där inte var den sämsta styrning, av många dåliga jag någonsin gjort.

I morgon är det Solänget som får besök av "Cirkus Björn" som ska starta både Prevenue och Parkin.

Vi får väl se vad jag lyckas bjuda på för "pajastakter" i morgon.

Jag får väl hoppas att det vänder snart ,för det börjar bli alltför många bottennapp nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar