torsdag 1 juli 2010

Ny "nolla" på Bollnäs och en trotjänare sjunger på sista versen

Ja, det blev en ny "nolla" på Bollnästravet igår. Parkin hade ju ett uselt läge och mot en hel del bra hästar gick det inte att göra speciellt mycket.

Han började sist och hamnade i sjunde par invändigt, en position han inte kunde förbättra. Möjligen hade jag kunnat ta någon placering om jag gett mig av ute i spåren, men istället chansade jag med att sitta kvar på innerspår och hoppas på lucka.

När det inte blev någon och jag såg att vi inte hade någon chans på pengar, så slutade jag köra på honom straxt före mål, och han gick i mål på 17,5/2140 meter.

Vilket var årsbästa. Han var inte speciellt trött, men seg som vanligt så jag tror loppet gjort honom gott inför nästa start som blir redan på tisdag på Solänget.

Då ska även Prevenue ut. Hade turen (eller oturen) att komma med även med henne i ett relativt tufft P21-lopp för ston, där hon står ensam på start.

För Parkins del blir det nog sista starten i min regi på en styv månad då han omkring den 15:e juli går till Henrik Svensson för att vara en månad i proffsträning. En bra lösning tycker jag då han kan behöva fortsätta träna och tävla under en period då vi i familjen hattar runt på olika semesterturer där i slutet av juli ochi början av april.

Övriga hästar stannar dock hemma tills vi far och går då på bete i ett par veckor.

Newyorken är ju lätt-tränad (startar för övrigt i morgon på Bergsåker. Dåligt läge och kortlopp så jag har inga förhoppningar mer än att hitta ner i banan tidigt), Prevenue tror jag inte heller tappar speciellt, å andra sidan så är hon ju ett "på sikt-projekt" så det får ta den tid det tar och Norma tränas ju inte ändå då hon är betäckt.

Det skadar nog inte att dom kommer ut och äter lite gröngräs.

Hoppas dom kan vara där jag tänkt bara.

Sedan över till trotjänaren som sjunger på sista versen då. I dag var jag till Ånge och besiktade min Hästtransport. En värmlandsvagnen från 1988 som jag haft i 21 år.

Men nu är det snart slut.

Bromsar och axel var i så dåligt skick att besiktningsmannen tyckte jag skulle ställa undan den för gott eller kosta på en rejäl renovering.



Min gamla trotjänare från 1988 har snart gjort sitt. Ej godkänd vid besiktningen idag.

Den sista juli har den rullat färdigt, så nu är det dags för ännu en tung investering jag hoppats slippa på ett tag.

Men så är det i den här branschen.

Det kostar att ligga på topp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar