fredag 20 januari 2012

Kort rapport

Ännu en vecka som gått.

Det händer inte speciellt mycket.

Har kört provlopp med "danskan" gick sådär. Var tvåa i mål bakom en som sprungit i 70 000 (och slog en del andra som sprunit in betydligt mer pengar än) så efter att ha gått i rygg på ledaren (den som var först i mål) hela vägen.

Kändes lite seg och trög och hon fick stryk med en eller en och en halv längd eller så men höll de andra bakom sig.

I provlopp är det dock svårt att veta hur de andra hästarna körs.

Hon kändes dock inte speciellt trött i andningen och det märktes inget heller på henne efteråt.

MEN hon är ju så trög...

Hon var fortfarande besvärad i kurvorna, men det gick ju ändå att köra.

Testade en "Murphy-bländare" i värmningen men det funkade inte riktigt så det blev samma halvstängda som senast. Hade dock en boots på vänster fram nu och en sula på höger bak.

Vet inte om det gjorde så mycket nytta men hon tog sig ju genom kurvorna i alla fall utan att bryta allt för mycket.

Nu var väl banan inte den bästa, rätt så tungsprungen och tiderna inte imponerande på något vis.

Dottern Amanda klockade oss till 23,6 första 1000 metrarna och 22,4 sista. Själv såg jag ingen klocka på grund av skiten i ögonen.

Hon kunde volta från 8:e utan problem, men var lite väl "tung i munnen" mellan starterna (det var två provstarter sedan lopp efter den tredje).

Vi stasar väl på Östersund den 1 februari. Autostart och 1640 meter. Blygsamma 5 000 i första pris så matlapparna är ju därefter.

Men det är väl kanske i såna lopp vi ska hålla till.

Veterinären Gunnar Rangul var här igår med sitt endoskop och kollade upp Parkins hals. Jag blev lite oroad efter senaste träningspasset, men det var OK med både lungor och hjärta så det är bara att köra på.

Det var ju skönt.

Gunnar fick även ta ett blodprov på Prevenue som jag får besked om efter helgen.

Antar att hon inte är dräktig men det är ju bättre att vara säker innan hon flyttar.

Flytten den sker nästa lördag fick jag besked om i dag. Skönt att det blir av även om det tagit lite lång tid sedan jag bestämde mig, men nu hamnar hon i alla fall på ett ställe där hon blir lite omskött och slipper travet.

När hon flyttar ska jag prova att släppa ner "Danskan" till Norma.

Det kan ju bli intressant att se hur det går. Blir ju lite mer yta för "Danskan" att röra sig på än i den lilla hage hon haft fram tills nu.

Lämnade in hästtransporten för reparation härom dagen.

Lite smågrejer tyckte jag.

Hämtade den idag.

Det gick på 7 000 spänn!

Det kostar att hänga med i svängarna.

Hej och hå.

Plånboken har stått på vid gavel som en "gäddkäft" hela hösten och vintern.

Jag undrar när det ska börja gå åt andra hållet igen.

OM det nu gör det.

Det är ju tur att jag fortfarande har lite kvar att ta av...

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar