onsdag 13 mars 2013

Åter i arbete

Ja, tre månaders tjänstledighet gick fortare än en blixt från klar himmel. Sedan i lördags är jag lönearbetare igen.

Jag vet inte om det var psykiskt betingat ,men jag började få ont i halsen och blev väldigt täppt i näsen i fredagskväll.

Hela helgen har sedan avlöpt med täppt näsa och huvudvärk och jag har kännt mig allmänt sjuk.

Trots det har jag arbetat.

Kändes inte optimalt att inleda med en sjukskrivning så jag härdade ut så gott det gick och det vände i tisdagskväll och nu känner jag mig rätt skaplig.

Nu har jag ju ledigt igen fram till måndag morgon då det är dags att gå till "gruvan" igen...

Ska inte klaga det är ju fortfarande ett hyfsat jobb som dock stadigt blir sämre och mer stressigt för varje nedskärning.

Men det är väl bara att gilla läget så länge man "stoppar".

Travet ligger på rätt lugn nivå här hemma.

Underlaget gör att jag inte kört "Lilltussen" på några veckor då hon går barfota och det är halkigt på det isiga underlag som råder nu.

Kör väl lite fler gånger när vägarna tinar fram i vår.

Norma kvalar inte än på ett tag (om någonsin) men hon känns ojämt stabil här hemma. Hon har lyckats tappat en sko (på olika ben), vid de två senaste träningspassen här hemma när jag gasat på lite för att testa med galopper som följd så det är svårt att säga hur hon är i travet.

Men hon går snabbjobb igen imorgon så då får vi väl se...

Har testat lite ny utrustning här hemma som också ska provas på banan i morgon.

Funkar det så kan det bli kval om några veckor.

Snackade med Henrik Svensson igår och han var lite bekymrad över Parkin som tydligen uppträder lite stelt.

Han känns dock fin när de kör honom, men han är väldigt stel och öm i muskulaturen.

De masserar och grejar och Henke skulle ta dit någon "riktig" massör, för att se om de fick bort detta.

Svårt att veta var stelheten kommer ifrån, kan ju komma efter vinterträningen.

Veterinären Fischerström tyckte ju inte att det var något speciellt med honom när hon gick igenom honom, och det gjorde hon grundligt, innan han behandlades för hältorna i lederna.

Hon påpekade bara att han var lite spänd på det "vanliga" stället på ena ländmuskeln vid ryggslutet som han varit till och från sedan treårssäsongen.

Annars var det inget att anmärka på.

Hoppas det går till sig för annars blir det nog ingen vidare säsong det här.

Jag har dock fullt förtroende för att Henke och tjejerna fixar till det här på bästa sätt.

Själv är jag ju ingen "massör" och det kan ju vara det som är felet också...

För övrigt så fick han tydligen byta hage ganska snart efter att han flyttade, då en annan häst mobbade honom där i valack-hagen.

Nu går han istället ilag med bara en annan valack och det ska tydligen fungera fint.

Mer rapporter så fort jag hör något matnyttigt.

Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar