onsdag 14 augusti 2013

Tungsprunget

Bonden sprang och slirade mest hela loppet på Östersund i måndags.

Det var väldigt tungsprunget och han gick barfota runt om, vilket visade sig inte passa så braför honom på den banan.

Vi låg fyra in i sista sväng men i början av upploppet hade han inte orken eller om det var modet att kriga vidare när det tog emot och lufsade i mål som en av de sista hästarna i fältet.

Vi tränar någon vecka och testar igen sen.

Jag passade på och verkade alla hovarna efter loppet så vi får väl se hur det växer.

Kan nog bli skor nästa gång.

Junior gjorde ett strålande sista halvvarv uppe i Skellefteå och spurtade storstilat ute i spåren från sista plats till ett sjättepris.

Bra gjort och jag skojade med Henke och tackade för att han "ställer iordning honom" lagom tills jag ska ta hem honom.

Han startar igen på söndag på Dannero.

Dåligt spår och ett par riktigt bra hästar emot så vi får väl hoppas på det bästa.

Annars så har även Norma kommit hem igen och hon är ungefär som vanligt.

Ska bli intressant att se hur det går när jag släpper henne i lag med Bonden på lördag.

Jag jobbar tre dagar nu så det är väl bäst att vänta tills jag kan hålla mig hemma.

Inte så kul för Anette om det händer något och hon är själv.

Men båda är ju snälla hästar så det går nog bra.

Norma hemma igen. Foto: Björn Persson ©

Parkes ser lite tunn ut och det blir bra när hon får komma hem och äta upp sig.

Bara en dryg vecka kvar nu. Jag sa till att det vore ju bra om dom la ut lite hö sista veckan om hon skulle gå kvar som sällskap den här exttra veckan, så det skulle dom göra.

En spännande tid väntar här hemma nu.

 Jag längtar nästan till september även om det blir mer att göra så ska det bli riktigt roligt.

5 kommentarer:

  1. Kul att det lossnat för dig som kusk, snart blir du väl catchdriver! ;-)
    Jag tycker Parkin gjorde en kanoninsats i Skellefteå mot stentufft motstånd. Lättare imorgon på Dannero och jag spelar nog en slant om oddsen blir bra!

    SvaraRadera
  2. Tack Vinnarskalle! Det går ju upp och ner i den här branschen så man kanske aldrig vinner lopp igen, men hoppas kan man ju ;)

    Henke säger att hästen närmar sig formen så slant som hjälper till med räkningar vill jag nog ha ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten, Parkin är min favorithäst :)

    SvaraRadera
  4. Ja, stort grattis! För egen del hade jag spelat några tior vinnare och får väl tacka din fina häst för pengarna tillbaka! Någon ny start inplanerad?

    SvaraRadera
  5. Tackar! Kul att du gillar Parkin, Anonym :) Vinnarskalle. Henke tar ut honom igen på fredag. Lite tätt men jag tar ju hem honom sen så får han väl vila lite innan jag tar ut honom ;)

    SvaraRadera