tisdag 18 mars 2014

Inget händer

Det är väldigt lugnt på travfronten den närmaste tiden.

Det blev inget vidare lopp för Quantum Bond i fredags. Hästen och kusken hade ingen av dem sin bästa dag.

Och även om förhoppningarna intevar så stora innan så hade jag trott på en slant i alla fall.

Men icke.

Det enda positiva från den kvällen var att jag blivit placerad hos Olle Carlsson då jag skulle sela ut. Alltid trevligt att få tid att snacka med Olle, som jag var hos och körde häst när jag gjorde lumpen och han nyss tagit ut proffslicensen i slutet av 80-talet.

Vi tar nya tag.

Troligen den 1 april på Bollnäs.

Om vi kommer med.

Parkin är tydligen behandlad i framkotor och framknän fick jag besked om när jag kollade med Sofia Aronsson hur planerna såg ut inför framtiden.

Det lär ju ta några veckor innan det blir någon ny start alltså.

Parkes fick en ny tripp till Bergsåker i lördags och skötte sig väldigt bra även denna gång. Bröt lite vid utgången och rullade över i galopp en gång, men annars så var det bara bra. Dessutom så fck hon springa ensam den här gången.

Hon blev dock väldigt rädd för traktorn som vi mötte i bakvarv och jag var inte riktigt säker på om jag skulle bli kvar i sulkyn då, men det hela redde ut sig. När vi sedan skulle köra om den i rätvarv så bromsade hon väldigt men vi tog oss ändå om till slut.

Tidsmässigt vet jag inte säkert hur fort hon sprang å GPS-en inte registrerade tiden och sparade den som jag hade tänkt. Vi pendlade dock i fart mellan 1,55 och 1,35 mest hela tiden. Det var dock snabbare än senast och hon var helt obrukad ändå.

Nu blir nästa tur in med henne på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar