fredag 11 april 2014

Boksignering i morgon - trav på söndag

Det är tvära kast i tillvaron.

I morgon lördag är det boksignering på Spelbutiken här i Matfors.

Vi får väl se om omsättningen går ner på ATG när jag sitter där och säljer böcker och konkurrerar när det är jackpot...

Har även jobbat några dagar på Ortviken igen och gick av nattskiften i morse.

Det blir ju lite eftersatt med träningen ibland när man jobbar skift men jag tycker att det fungerar bra med mitt sätt att träna.

Jag var ute och körde både Bonden och Parkes här hemma i onsdags innan jag gick på nattskiften.

Träningsförhållandena är långt i från optimala men den tidiga våren har hjälpt till att tina fram sandbanan borta hos Wikner och det är där vi tränar nu. Bonden har fått fyra pass i den backen och vi pendlat mellan 5-8 intervaller. Han tar i som en tokig precis som vanligt och jag är nästan rädd att ramla ur i kurvorna.

Känns bra och startar på söndag på Bergsåker inom V64. Men det är väl en matlapp man kan hoppas på då han återigen fått spår längst ut på vingen.
Bortlottad igen alltså.

Snart är det lika bra att ge upp det här med trav om de inte gör något åt anmälningarna.

Det är ju helt värdelöst att alltid få de sämsta spåren.

Det känns ju inte som om den är riktigt kalibrerad den där slumpgeneratorn som ska dela ut spåren.

Nu har jag fått så kallade dåliga spår de tio senaste loppen jag anmält Bonden i. det är spår 11 och 12 och 7 och 8 när det är auto. När det "bästa" spåret han lottats till under den här perioden är spår 5 på tillägg, då känns det jävligt på ren svenska.

Men men. Vi får väl se vad som händer.

Parkes gick provlopp i lördags och är en oerhört förnuftig häst. 38/2140 meter och perfekt bland hästarna. Tappade fokus och travet lite någon gång, men ändå bättre än senast med avlastningsskon. Gick i mål i ryggar och hade inga problem med farten.

Känns även bra här hemma och nu tränar vi på några veckor till på Storjorden innan vi far in och kör ett 35-provlopp i början av maj kanske. Utan brodd.

Är hon bra i travet och hovsprickan (Ja jag tror det är den) inte ger henne några besvär så är det väl nära premielopp antar jag. Målet är satt innan maj månads utgång.

Men hon har ju till oktober på sig. Har troligen inga som helst problem med att klara tiden redan idag. Men jag vill att hon ska trava bättre innan jag anmäler.

Norma är tjock och Parkin ska till Belgien och Mons där han skulle få ett fin och snällt lopp.

Nu skriver Sofia Aronsson på sin hemsida att troligen så skulle forne elitloppstvåan Rapide Lebel ut i samma lopp. Och det lät ju inte som om det är något lätt lopp att få möta en sjuttonfaldig miljonär...

Det fortsätter som vanligt alltså för "Juniors" del. Tuffa lopp hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar