söndag 20 april 2014

Kul att vara bra på någonting

Förra lördagen var det boksignering på Spelbutiken här i Matfors.

Det gick väldigt bra och jag fick signera hela 69 böcker på de tre timmar jag satt där. Reaktionerna på Deckaren har också varit väldigt roliga och alla har varit övervägande positiva.

Bland annat så har han som inspirerat mig till att börja skriva, Christer Nygren sms:at och gratulerat.

Boken går för övrigt att beställa billigast via Bokus och Adlibris. Den finns även att beställa via alla bokhandlare.
Mycket roligt och kul att vara bra på någonting ;)

Som travkusk rankas jag inte så högt. Detta är ju ingen nyhet i och för sig och det är som det är.
Alla får ju göra som de vill.

Det går ju inte att tvinga folk att sätta upp en som kusk bara för att man är tillgänglig.

Nu spelar det väl ingen roll för mig egentligen, även om jag inte riktigt förstår hur man tänker inför sina kuskval ibland.

Exempelvis var det Breddag på Bergsåker i torsdags ooch det klagas allmänt inom travet på att det saknas kuskar till de här loppen.

När man då har samma segerprocent som Ohlsson och Takter under fjolåret, borde man kanske komma i åtanke i alla fall såna här gånger.

Men inte en enda ville använda mig som kusk.

Inget nytt och det är som det är. Jag är inte bitter, men det känns som sagt lite surt att många dömer en på gamla meriter. Att ha kört "skithästar" i 20 år med dåliga resultat uppväger helt klart de senaste fem årens goda kuskresultat.

Jag kanske ÄR dålig.

Men det vill jag inte tro.

De hästar jag själv köpt och "fått till" borde bevisa motsatsen, då de är såna som varit besvärliga och tokiga tidigare men ändå så kör jag in pengar med dem hela tiden, om än blygsamma småslantar i sammanhanget, men ändå.

Och om man klickar in på min kuskstatistik och så tittar på de "lånehästar" jag kört och deras resultatrader både före och efter mitt inhopp,s å är det väldigt många av dem som gjort sitt "bästa" lopp på länge med mig i sulkyn.

Men det är väl en slump...

Att föda upp och köra in och grundträna V75-vinnare som Hibbitt och Parkin har säkert ingenting med skicklighet att göra heller, utan det är nog "bara tur" att de blev så bra som de blev...

Nåväl jag kör väl vidare med Bonden och hoppas på att Parkes får ordning på sin hovspricka så att hon kan gå premielopp snart.

Det räcker mer än väl åt mig, även om det vore roligt att köra lite fler lopp.

Men som sagt det är väl bara att inse att man får hålla till godo med att köra sina egna hästar även framöver.

I morgon kväll startar "junior" på bakvarvsbanan i Cholet övere 2850 meter. Han möter stallkamraten Orderly, som Sofia Aronsson lämnat ut som klar till sin nästa start (se hemsidan), så i bästa fall kan han väl bli tvåa då ;) 

Men troligen blir det svårt att få någonting alls, då han dessutom står 25 meter tillägg.

Hittills har han inte lyckats runda de franska styrkefenomenen någon gång tidigare och jag har svårt att tro på något vidare resultat denna gång heller.

Däremot så åker jag, Anette och Matilda ner och hälsar på honom på tisdag. Kortsväng och vi är tillbaka på torsdagkväll. Amanda flyttar hem och sköter om hästarna när vi är borta.

Ska bli roligt att träffa honom igen efter så lång tid. Han har ju varit hemifrån sedan i oktober.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar