tisdag 3 juni 2014

Daley

Passar på att lägga ut några bilder på stofölet som föddes här på söndagskvällen. Efterlängtad var hon och allt har gått bra hittills.

Men jag har aldrig sett ett föl med längre ben. Ojojoj, kan hon bara hålla reda på dem när det ska springas så har vi nog en 10-travare i hagen ;)

Hon är tyvärr kanske lite lik mamman på höger fram och även lite vinglig i haserna, men jag hoppas hon rätar upp de smågrejerna i takt med att hon rör sig lite mer och får lite styrka i kroppen.

Jag behövde aldrig mata med nappflaska eller sånt som vi fick hålla på med Parkes när hon var nyfödd. Den här långbenta damen fixade allt själv hon.

Namnet följer Wolves-temat och eftersom det här är det dyraste fölet någonsin för egen del, så får hon heta Daley efter Steve Daley som när det begav sig var den dyraste spelaren i England någonsin är han såldes från Wolves till Manchester City i september 1979.

Att han sedan floppade rejält i Manchester City tar jag inte som ett dålig "omen" och han var verkligen bra i Wolves innan, så jag hoppas på att den här damen blir lika bra på travbanorna.

Kolla på Youtube efter honom så ser ni vilken lirare det var.

Första dagen ute för lilla Daley. Foto: Anette Svanberg ©

Bonden har vilat sedan strykningen men ska köras i morgon och verkar allt bra så anmäler jag till Solänget den 12:e.

Parkin startar antagligen i Reims den 9:e. Jag har inte hört något men jag vet väl mer senare i veckan.

Långben och jag. Foto: Anette Svanberg ©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar