fredag 30 maj 2014

Struken

Kort blogg denna gång då det inte finns mycket att skriva om.

Bonden skulle ha startat i morgon på Solänget men eftersom han hostat till ett par gånger både i förrgår och igår så vågar jag inte chansa. Tror inte det är speciellt allvarligt, kan möjligen vara en reaktion på senaste lasset hö då jag tyckte det kanske dammade lite och det är ju inte bra.

Det kan även vara något annat som ställt till det eftersom ingen annan visat någon hosta. Han får hämta igen sig någon dag så provar vi väl igen. Om han inte fortsätter hosta vill säga.

Parkes tränar och jag tror hon blir riktigt bra när hon får växa in i kroppen. Känns väldigt fin när hon sträcker ut. Bara det inte är något allvarligt fel med hennes "svullnader/överben". Det är fortfarande ett par veckors väntetid kvar till klinikbesök.

Parkin startar omkring den 8:e eller 9:e var har jag inte riktigt kläm på. Än.

Norma har inte fått något föl ännu. Tittade i papperen och den 2 juni beräknas hon föla. Så jag hoppas hon håller ut hela helgen, då jag jobbar nattskift. Juvren har fyllts ut bra nog, men inte spenarna riktigt än och inga vaxtappar. Nu är jag ju väldigt disträ och utrustad med dåligt minne vad det gäller såna här saker, så jag kommer inte ihåg hur det såg ut för två år sedan heller när hon fick Parkes. Vi hoppas på det bästa...

På tal om betäckta ston så åker Prevenue, genom sin "näste ägare" Anette Nybergs försorg iväg till Överby stuteri i helgen och där stannar hon tills hon blivit betäckt med No Frosting som jag bokat.

Hoppas det ordnar sig med spermartransporteringen bara eftersom det framkommit olika uppgifter om han skulle ha tranportsperma eller ej. Och även om jag blev lovad det i vintras så vet man ju att löften klan ju brytas.

Jag hoppas på det bästa i varje fall.

Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar