lördag 3 maj 2014

Kort blogg

Har inte så mycket att rapportera om.

Startar med Bonden imorgon på Dannero.

Breddlopp. Känns fin och kan vinna.

Parkes känns bara bra egentligen, men jag har tagit bort stänkskyddet på speedcarten för att kunna kolla lite noggrannare på hur hon travar och sätter ner fötterna. Hon verkar inte halt men hon hinner inte undan riktigt på vänster sida och försöker rädda "platsbristen" genom att flytta över bakdelen och vänster bakben utanför frambenet. Eller genom att fuska och galoppera när det blir lite uppför.

Kan även vara vänster fram som inte hänger med riktigt.

Å andra sidan har jag "tungskott" henne fram för att få till ett bra framsteg, men jag måste nog prova att lätta henne lite eller sätta dit en halvrund framsko för att få bort det här. Om hon nu inte är ofräsch då vill säga. När hon skrittar är hon dock spikrak både i nedslag och i korset.

Hade hon varit äldre hade det blivit bakvända skor fram eller barfota och full gas. Men nu får jag ha lite is i magen.

Är inte lik vare sig Parkin eller Norma i travet.

Mer trång i gången bak och känns lite som en linjegångare i nedsättningen och kasnke det är därav problemen med platsbristen uppstår om hon inte får undan frambenen i tid. Blir i såna fall bättre när hon fått rätta styrkan.

Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar