onsdag 24 december 2014

God Jul till er alla!


Vill passa på att önska er alla en God Jul och en god avslutning på travåret.
Själv körde jag mitt sista lopp för året i måndags då Bonden gjorde ett riktigt bra lopp och satte nytt rekord för distansen och med startmedtoden, även om han var trött på slutet. Vilket inte var så konstigt då han fick gå på egen hand de sista 800 metrarna av loppet.

Vi ledde mellan 700 och 300 kvar då jag klev ut och rundade två framförvarande för att komma ner i rygg på den i dödens.
Min plan sprack dock då den i dödens tryckte sig till ledningen istället när jag kom bakifrån så det var bara att stå på framåt istället eftersom han inte tål en meter i dödens utan att ledsna rejält.
Nu blev han ändå fyra och det var mer än godkänt. Han startar igen på Bergsåkers första travdag på året den 2 januari.

Parkin blev även han fyra i Sverige-comebacken på Axevalla. Körande Anders Svanstedt förivrade sig en aning och lämnade andra ytter redan 600 kvar i det lilla fältet och pressade sedan ledande G.H. Nemo ända tills 50 före mål då "Junior" gav upp och stannade till. Tappade tredjeplatsen på linjen, så även om det inte gick speciellt fort så tycker jag ändå det var godkänt då det för hans del aldrig handlar om fysiken utan om psyket.

Han kan fortfarande springa vansinnigt fort om han bara har rätta sugen, men speeden blir allt kortare och två-trehundra meter är nog vad han på sin höjd trivs med i full fart numer och då under gynnsamma förutsättningar dessutom.

På söndag startar han i GulddivisionenV75 i Örebro och det är väl en matlapp som gäller vad jag kan tro även om det är ett mediokert gäng. Magnus Jakobsson kör.

Parkes tränar på rätt bra igen men har en spricka i hovväggen som stör lite och gör att jag inte kan sko henne riktigt som jag vill. Travar nöjaktigt för det mesta men kommer nog aldrig att bli samma sköntravare som sin morbror/brorsa men å andra sidan är det inte många som travar som han...

Däremot ser jag fram emot kommande banbesök då hon kan springa riktigt fort när hon tar i. Det är nästan så man blir rädd. Ska bli spännande att se om hon håller ihop.

Då kanske det blir ett hyfsat 2015 också.

Jag återkommer med en årssammanfattning runt nyår.

Ha det så bra i julen och ta det lugnt!

God Jul
Björne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar