onsdag 14 januari 2015

Nytt år nya möjligheter

Året började hyfsat med en 4:e plats för nyblivne 7-åringen Quantum Bond som jag själv gett namnet "Bonden" (som i jordbrukaren och inte agenten), en ordlek som kanske inte är rolig, men på det här sättet höll min läromästare Gösta Lodin på och ändrade betydelsen för ord. Och ibland gör jag på samma sätt själv.

Hästen var inte riktigt som bäst och har haft lite känningar i ett bakknä. Jag tror allt är i ordning nu.

Dessutom så är han nyklippt och fin. Vi anmäler till Bollnäs nästa vecka så får vi se. Jag finns även tillgänglig som lånekusk där den dagen som är "Lunchtrav" med en del Breddlopp.

Var även ner på Bergsåker och körde Parkes för första gången på en travbana sedan i augusti. Före det var det premieloppet i maj. Så hon blir kanske inte "banless" i första taget.

Körde i underkant 28/2140 meter med en rykande avslutning under 20 sista 200 metrarna. Där det enligt GPS:en gick 18 när det gick som snabbast. Travet var om inte hundraprocentigt så i alla fall bra nära.
Har svårt för modd och backar men på platta backen travar hon om inte som en dröm så pass bra att det lovar mera. Tycker hon påminner i stilen om Damita som jag vann ett lopp med för något år sedan.
Provar eventuellt igen på lördag om vädret är med oss.

Parkin blev struken senast han skulle starta och jag tror det berodde mer på vädret än på hur hästen mådde även om Sofia Aronsson sa att han var lite snorig. Bättre att stryka än att chansa, oavsett.

Är han frisk nog så skulle man prova montekval så snart det bara gick.

Slutligen så kan jag meddela att det fortfarande kommer in "Spermaräkningar" för Prevenues betäckning.

Senast nu från Västerbo Stuteri där en fin liten faktura på 2250 kronor för spermaskick. Sammanlagt 15 000 spänn nu i omkostnader bara för att få henne dräktig.

Som sagt slå mig hårt i huvudet om jag börjar yra om någon fler betäckning.

Det är rådet har jag gett åt mina familjemedlemar.

Nu får det vara slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar