torsdag 24 mars 2016

Tung bana och stress inget för oss


I tisdags var jag och Parkes till Östersund. Och det mesta blev fel.

Besvärligt underlag och mycket farthinder på vägen upp. När vi väl kom fram blev det lite stressigt och då sedan travbanan bjöd på uruselt underlag så blev det första nollan i den trettonde starten.

Inte mycket att säga om.

Vi hamnade bra till i andra par ytter direkt i första sväng. Efter ett varv tröttnade den i dödens och kom ner på innerspår och lämnade oss utan rygg, var det bara att köra framåt. Jag såg en lucka mellan ledaren och den som var tvåa som jag försökte ta mig till utan och lyckas, varpå hästen tröttnade totalt och hon höll knappt styrfart sista femhundringen.

Men jag tror det var den tunga banan och delvis löpningsförloppet som ställde till det för oss.

Nya tag nästa torsdag på Hagmyren.

Här hemma tränar Parkin för fullt igen. Känns bra och troligen provar vi från dubbla tillägg i ett comeback-lopp på Bergsåker den 7:e april.

Jag har inga förhoppningar på honom ännu, men jag är lite less på att åka iväg och samla "nollor" och då kan jag lika gärna göra det på Bergsåker där det är nära hem.

Här hemma har inkörningen av Willie Carr börjat.

Går förvånansvärt bra.

 Klok och fin hittills. Janne Falk har hjälpt mig några gånger och det har gått riktigt bra.


Willie Carr har påbörjat sin inkörning. Foto: Anette Svanberg ©

Daley körs också hon. Blödningen i böjsenan ser ut att dra ihop sig, men det går rätt sakta. Hon börjar bli lite otålig och jag med.

På lördag gör även Quantum Bond debut för sin nya ägare Anna-Lena Forsberg på Dannero i ett montélopp.

Ska bli spännande att se.

Glad Påsk på er förresten. Själv ska jag arbeta hela helgen...

Avslutar med den tråkiga nyheten att Europas bäste fotbollsspelare och kanske tränare genom tiderna, Johan Cruyff avlidit idag.

Må han vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar