lördag 10 oktober 2009

Lugnt på Bloggfronten

Det har varit lugnt på "Bloggfronten" de senaste veckorna.

Det har inte hänt speciellt mycket heller.
Jag har ju varit avstängd från att köra lopp de senaste veckorna men nu börjar jag se ljuset i tunneln.

På fredag räknar jag med comeback i vagnen på Östersundstravet.

Det är anmälan på måndag och jag hoppas Parkin kommer med.

Han känns skaplig för tillfället.

Har kört ett provlopp sedan senast och då var han hyfsad. Lyckades tillbringa hela loppet i rygg på en häst förutom sista biten då jag vred ut honom lite.

Han gillar inte att gå i ryggar och minsta lilla man slappnar av och inte "kör" på honom så tappar han en längd.

Vi får väl se om han lär sig till slut.

Newyorken har också hon ett lopp veckan efter.

Lunchtrav på Bergsåker.

Hon känns också normal efter senaste starten när Bo Eklöf körde.

Nu hoppar jag själv upp igen och oavsett vad man tycker om det ;) så blir det betydligt billigare i alla fall.

Fick räkningen här om dagen och jagar man matlappar så blir det inte mycket över om man hyr ett proffs.

Inte annars heller för den delen.

Ingen nyhet i och för sig ,men kan ju vara intressant att tala om vad det kostar för dom som ingenting vet.

Bosse körde in 2000 kronor genom att bli 6:a och det kostade mig följande att han körde åt mig:

Uppsittningsavgift på mellanbana 300 kronor
10 Procent på inkörda pengar 200 kronor
Faktureringsavgift 15 kronor
På detta tillkommer momsen 129 kronor

Summa: 644 kronor

Sedan tillkommer anmälningsavgift och boxplats på Bergsåker:

Anmälningsavgift, internet 30 kronor
Gäststallhyra, Bergsåker 200 kronor
På detta tillkommer momsen 52 kronor

Och om man som jag "leasar" hästen så ska ytterliggare en procentsats bort av det inkörda beloppet. Jag leasar ju på 30/70 så den här gången får jag dra bort 600 kronor från de 2000 kronor hon sprang in.

Det innebär att från 6:e platsen på Bergsåker senats fick jag behålla 484 kronor.

Och då har jag inte ens tagit upp resekostnader och eventuell mat.

Det är inte konstigt att intresset för travet minskar när det knappt går ihop ens de starter man får med sig en slant.

Så är det i alla fall.

Men jag ger inte upp

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar