måndag 2 november 2009

Men nu då!

Men nu då!

Vad är det för rubrik? Det är ganska så kryptisk i och för sig.

Men.

Passande tycker jag då jag borde ha en en oerhört god chans att ta min första kuskseger på Hagmyren på onsdag.

Om jag inte strular till det förstås.

Eller om inte Parkin gör det.

Han hoppar ju sällan, men gillar ju inte andra hästar och det verkar som om han går som allra bäst när han inte ser någon annan häst framför sig.

Dyker dom upp i synfältet blir han bara trög och lite ovilllig.

På onsdag är det bara åtta hästar med vilket borde innebära att vi inte kommer för långt efter i början. Han har ju alltid ett stark sista varv och känns rätt bra för tillfället efter behandlingen han fick efter senaste starten.

Förutsättningarna är goda på förhand då han tillsammans med en annan häst, med god marginal, tjänat mest pengar av alla. Han har det bästa rekordet, så allt talar egentligen för oss tycker jag.

Det vore fantastiskt roligt att få vinna en gång.

jag hoppas vi lyckas.

Annars känns det rätt OK med de andra hästarna.

Norma gick provlopp i onsdags och skötte det väldigt bra. Ändade både bett och huvudlag från kvalet och det föll väl ut.

Hon gick ca 26/2140 meter med en rejäl avslutning på ca 23/1000 meter, varav sista halvvarvet i tredje spår. Det var bara äldre hästar med och hon var bara ett par längder efter klungan i mål och avslutade bra från sin position sist invändigt.

Kör ett provlopp till nästa vecka och är allt OK provar vi att kvala igen den 20 November.

Newyorken känns som vanligt. Varken till eller från. Anmäler på och hoppas på bra läge om och när vi kommer med. Jag har sagt upp leasingkontraktet på henne och om ingenting speciellt inträffar så lämnar hon Storjorden lagom till jul.

Det känns lite vemodigt eftersom det är en snäll och fin häst. Hon springer dock in lite för lite pengar bara för att det ska gå runt med henne som leasinghäst.

Hon har dock gett mig många trevliga stunder på travbanorna i år och för det är jag henne tacksam.

Jag hoppas vi kan göra några fina insatser till innan det är slut.

Hibbitt har jag inte skrivit så mycket om på ett tag. Han ser ut som vanligt ungefär. Fortfarande tjock i vänster bakben men verkar helst av allt vilja att man selar på och kör honom.

Det tänker jag dock inte.

Han får nöja sig med att vara sällskap. Ska dock bli intressant att se i årets sista travprogram om Bergsåker "tackar av honom" och alla andra hästar som faller för åldersstrecket.
På åyterhörande efter onsdag.

Håll nu tummarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar