lördag 25 juni 2011

Tillbaka i verkligheten

Trevlig fortsättning på midsommarhelgen på er.

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen efter en vecka som "Ture Turist" då jag besökt den Grekiska ön Karpathos och fått mig lite grekisk mat samt den goda inhemska ölen Mythos samt en hel del sol och bad.

Det var riktig avkoppling.

Och eftersom det gått lite väl dåligt på kuskfronten på slutet så var det skönt att bara "släppa allt" och bara försvinna ett tag.

Jag kom hem sent i torsdagskväll och det känns som om jag är tillbaka i gott slag.


Ture Turist i egen hög person på semester på den Grekiska ön Karpathos.Foto: Matilda Persson

Om jag nu kan vara det.

Hästarna har som bekant varit utplacerade lite här och där och är så även nu.

"Rally-Kalle" dvs Sunset Rally har Erik Remnehag skött om och även kört lite med när jag varit borta. Och nu när han är finare i frambenen än jag någonsin sett honom, så testade jag av av honom på midsommaraftonens morgon med sex rejäla intervaller och han kändes oerhört fin.

Han var lite "nickig" direkt när vi kom ut, men sedan var han väldigt fin.

Han gör debut för mig redan på torsdag på Östersund.

Spår 5 bakom bilen och går han felfritt (något han inte gjort speciellt ofta tidigare i sin karriär) måste jag ha en bra chans.

Men men...

Följetongen "Norma på Betäckning" går vidare utan några framgångar.

Är det inte utebliven brunst så är det avsaknad av sperma. Nu har man försökt spruta igång hennes brunst på konstgjord väg, men det verkar inte heller funka.

Dom får väl hålla på ett tag till innan jag ger upp.

Går det inte får hon bli rid- eller sällskapshäst åt någon. Om det är någon som vill ha henne då förstås.

För den andra damen går det dock lite bättre. Prevenue blev brunstig direkt och är betäckt, men då verkade de som om hon hade fler ägg så det var väl lite kontroller och så som skulle göras av veterinären innan hon kan komma hem.

Dräktigheten ska kollas på 16:e dygnet där sedan kommer hon hem och körs igång igen om hon är dräktig.

Kvallopp är planerat till den 15:e juli.

Parkin blev ju "Månadens häst" för maj på Bergsåker och det blev en liten text i travprogrammet samt en plakett som Henke tog hand om åt mig.


Källa: Bergsåkers travprogram.

Roligt!

Grattis även till Henke som tog sin 200:e seger som kusk i torsdags kväll.

Bra gjort tycker jag.

Åtta av dom segrarna har han för övrigt tagit med mina hästar.

Parkin är annars igång och tränar igen.

Siktet är inställt på Klass I-loppet under Danneros V64-dag den 13 juli.

Vi får hoppas han hinner komma tillbaka i gott slag till dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar