måndag 19 mars 2012

Parkin är nu hos Henke

Ja säsongen rullar på och här händer det inte mycket i tävlingsväg.

Parkin är nu tillbaka hos Henke efter att ha varit här hemma sedan början av oktober. Han såg glad ut, åt att vara tillbaka när jag lämnade av honom där i lördags.
De hade kört honom i dag och allt verkade OK.

Vi får väl se när han är klar för start.

Som jag bedömde det var han väl rent "fysiskt" redo i början av månaden när han fick ett bakslag och fick genomgå en behandling av framknäna och sedan vila sig några veckor: Han behöver väl några veckor eller kanske en månad på sig att komma igång kan jag tänka mig.

Vi får väl se.

Han är i alla fall på plats.

Proud Bee går ju för fullt i träningen igen här hemma och nästa vecka kan det bli provlopp. Något måste jag ju göra när det är brist på lopp för hennes del. Hon känns som vanligt, lite seg men stark.

Vi har i nuläget siktet inställt på slutet av april, då det enda någorlunda passande loppet på vettigt avstånd finns. Då åker vi antagligen till Bollnäs.
Jag vill helst starta auto och kortlopp med henne men det här är ett voltstartslopp över medeldistans så vi får se hur det blir. Propositionen är bra annars med högst 25 000 intjänat.

hade hon varit svenskfödd hade det funnits hur många lopp som helst.

Fölmärren Norma går i hagen och magen växer.
Jag hoppas det blir ett levande föl denna gång.
Det är dock inte förrän i början av juni det fölet ska födas, om det nu blir något, så det är gott om tid att vänta och fundera.

Har fått lite reaktioner på mitt förra inlägg och det är ju fler än jag som tycker lika som det verkar.

Jag har som sagt inga lösningar men resebidrag i vardagstravet samt "subventionerade" veterinärkostnader verkar flera vara inne på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar