lördag 31 mars 2012

Tillbaka på ruta ett

Jaha.

Då var vi tillbaka på ruta ett igen då.

Det är ju nästan ofattbart hur klantig den här hästen från Danmark är.

Har ju gått i hagen och haft det lugnt och fridfullt efterr provloppet i onsdags.
Allt har varit bra och hon har sett fin ut i benen efter loppet och ätit rätt så bra.

Så nu såg jag fram emot att sikta in mig på att starat snart igen.

Men igår när jag skulle ta in dom på kvällen då ser det ut som det gjorde för en dryg månad sedan igen.

Nu har hon klappat på sig på samma framknä en gång till. Nu var hela knät som en handboll igen och hon var bde varm och öm.

Det här är ju omöjligt att skydda sig emot. Hon kan ju inte gå med knäkappor i hagen då får hon ju skavsår. Nu tog jag och skodde om henne.

Det är svårt att förstå hur det går till.

Hon är ju väldigt vind i höger framben, men hur hon kan lyckas "vispa" till sig så in i helvete i hagen och inte när hon springer i träning det är ju nästan komiskt, om det inte får såna förödande konsekvenser.

Blir det en gång till då får hon återgå till lilla hagen där hon inte kan göra så mycket "rusningar".

Tråkigt men vad ska man göra?

Nu får vi se om det går till sig även denna gång.
Eventuellt kanske jag kan våga kör motion i morgon.

Men jag blir ju så LESS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar