lördag 18 augusti 2012

Full form

Hej igen

Snabba ryck nu.
Igår var Danskan tvåa på Östersund och det var försvinnande nära att det skulle bli min andra seger på kuskkontot. Men "som vanligt" dök det upp en häst som tog sig förbi med halva hästen precis på mållinjen.
Övriga var ca 30-40 meter efter så det var ju synd att det var "en till" häst som var bra i det här loppet förutom min.

Bättre lycka nästa gång. Lite kul ändå att denna "skithäst" nu sänkt rekordet med nästan 3 sekunder sedan hon kom i min vård.

Hon var inte speciellt trött heller, men som vanligt lite seg sista biten. Nytt rekord 16,3 auto medel.


Nära skjuter ingen hare. FOTO: Skärmdump, ATG.se

Hon och Parkin har ju tränat sida vid sida och nästan likadant i vintras så det är väl inte konstigt att båda är starka.

"junior" är ju som sagt favorit på Gävle idag. I silverdivisionens final.

Stort för många och även för mig. Sedan om han vinner det är ju en annan fråga.

Troligast så dyker jag upp i TV igen. Fick ett SMS om att man ville att jag skulle vara i studion under loppet. De skulle även göra något litet inslag om Parkin och Henke att sända innan loppet antar jag.

Nu måste jag dra iväg till Gävle.

Hej

1 kommentar:

  1. Önskar er extra mycket lycka till idag eftersom jag spikat! :-)

    SvaraRadera