tisdag 27 november 2012

Nytt försök


Det blev ingen start i fredags. Efter att ha gått där och skrotat hela kvällen (efter att ha kört kvalloppet redan 17.40) så bestämde man sig för att ställa in tävlingarna med tre lopp kvar att köra.

Dimman började komma in redan tidigt och jag sa redan efter kvalet till jobbarkompisen Buström när dom diskade oss klart diskutabelt, att idag är en sådan dag då man kan förvänta sig vad som helst, så det blir nog inställt innan jag ska ut nästa gång.

Och rätt fick jag.

Dåligt tajmat av mig också då jag precis hunnit värma och dra av henne framskorna innan beskedet kom. Det var bara att ta fram skogrejerna och slå på skorna igen och duscha av henne och fara hem.

Hela dagen ett misslyckande alltså. Men det är sånt som händer och det var ju dimmigt och dålig sikt precis över Bergsåker så det går ju intae att diskutera beslutet även om man gärna kört lopp när man offrat en hel dag.

Nu blir det start på Bergsåkers V75-dag istället.

Kom med i lopp två. Halvdåligt läge som vanligt med 6:e spår bakom bilen. Svårt att köra därifrån när det är kortlopp eftersom jag har några riktigt snabba innanför mig.

Tror inte alls på några framgångar men det kan ju bli skoj ändå.

Lilla Parkes har svullnat upp i kotan vänster bak. troligast en vrickning eller något eftersom hon är varm där. Hon ömmar inte speciellt och visar ingen hälta. Lade på en bandage i morse med en Care Fore-duk under för att se om svullnaden går ner.

Hon var väldigt snäll när jag bandagerade henne. Ska dock bli intressant att se om bandaget sitter kvar ikväll när dom ska in.

I natt gör jag mitt sista skift på Ortviken innan min tjänstledighet.

Nästa gång jag ska dit bli i början på mars.

Dyrt att leva på Parkin men man lever bara en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar