torsdag 8 november 2012

Parkin helt hundra!



Hej igen. Var ett tag sedan jag skrev något.

Jag brukar ha max en vecka mellan inläggen men på senaste tiden har det inte hänt någonting alls i "travväg" att skriva om.

Danskan fick ju stanna hemma i fredags då hon hostade till på morgonen.

Hon har inte haft vare sig feber eller någon mer hosta sedan dess.

Har kört motion med henne två gånger sedan dess, varvid det vid den senaste gången höll på att gå på tok på riktigt då ena "söljan" till min gamla träningssele av "rem-modell" som jag har vid rockardkörning gick rakt av i ett gupp när vi joggade fram längst kanten på en lägde.

Med lite otur hade vagnen lossnat helt och jag ramlat ur, men det gick bra då hon stannade snällt direkt.

Sedan gick hom hem med endast en skalm fastsatt.
Och jag fick lite motion jag också då jag fick gå bakom. Det blev väl bara en dryg kilometer men alltid något.

Parkin var på ett andra återbesök på Bergsåkerskliniken i tisdags och nu var han helt hundraprocentig vid böjprovet. Det satt hårt åt den här gången men nu är han äntligen fräsch.

Hans viloperiod fortsätter månaden ut och sedan börjar vi motionskörningen i början på december. Den tuffare träningen kommer sedan igång runt nyår.

Om det blir samma framgångsrecept som tidigare år ska man väl låta vara osagt, men det är roligt att ha honom hemma igen för det är en härlig individ.

Han är ju uppfödd på enbart aspbarks-pellets som föl (enligt salige mäster Sören Nordins "anvisningar") och jag hade hoppast att lilla Parkes skulle kunna födas upp likadant.

Leverantören har dock inte kunnat leverera några pellets förrän förra veckan, så nu har hon hunnat med att stjäla Krafft Groov av sin mor och fått smak på detta (Norma gillade inte heller aspbarkspellets som föl, och det gick ju som det gick med henne också om man ska jämföra) så tyckte hon naturligtvis inte alls om den lite mer beska asparken, nu när hon blir fodrade med den.

Hon skiljdes av från mamma till en egen box under helgen som gick, och det har annars gått bra.

Det var ju kanske lite tidigt då hon inte blir sex månader förrän den 21:a men hon började bli lite väl obstinat så hon behövde bli lite "spak" som det kändes.

Hon är ju väldigt sugen på att dia på morgonen när de kommer ut i hagen tillsammans, men under natten verkar det funka bra.

Förutom då att hon bara äter hö och vägrar aspbarken så verkar hon dricka vatten ur vattenkoppen själv i alla fall.

Jag blandar med morötter i krubban åt henne, men hittills utan några lyckade resultat om man bortser från att morrötterna går ner i alla fall...

Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar