måndag 13 maj 2013

Tråkig Gulddebut

Det blev ingen succé för Parkin i Gulddebuten.

Det mesta blev fel och jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Både hästen och kusken blev det fel för, men det är ju så det är i trav. Och jag dömer ingen för jag vet sannerligen att det kan bli knäppt i bland.

Nu blev det väl fel rygg från början och sedan blev det fel att gå fram i dödens och sedan så blev hästen trött av att måsta gå i dödens i 12-tempo i ett varv då ledaren blev lite väl het och tempot stegrades så att ingen annan ville komma fram och avlösa honom.

Och det på en inte alltför torr bana.

På senare tid har det verkat, även i träning, som om han är beroende av mer fäste än tidigare. De "plattmatcher" han gjort har oftats kommit på smetig bana så det är väl en liten del av anledningen till lördagens insats.

Jag pratade med Henke och frågade om han trodde att det berodde på att han inte räcker till i Guld.

Men det trodde han inte. Han menade att han kommer väl inte gå som ifjol, men han kommer att räcka till det var han övertygad om.

Nu testar vi Harper Hanovers ändå under
Elitloppshelgen även om 3000 meter nog inte är hans grej i högsta klassen.

Men vi chansar ändå.

Sedan får vi ta några "vanliga" lopp för att bygga upp humöret på honom.

På onsdag kör jag banjobb eller provlopp med Quantum Bond Mest som en test om han blir het eller om han börjar ge sig lite. F

unkar han i värmningen blir det provlopp.

Är han het så kör jag ett vanligt banjobb för att testa utrustning.

Ska bli spännande.

Idag for även Norma iväg med lastbil mot Menhammar och den väntande betäckningen med Chocolatier. Hon klev på snällt och imorgon kommer hon fram till stuteriet i Norrby där hon ska gå tills hon är dräktig.

Parkes var inte speciellt imponerad av att mamma flyttade ,och hade lite besvärligt ett tag tills hon fick gå in och ställa sig i sin box brevid "kompisen" Quantum Bond.

Vi får se om hon klarar sig bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar