söndag 5 maj 2013

Gulddebut väntar

 
Ja det sprack ju direkt det där med att blogga mer. Det har varit fullt upp hela veckan.

Men inte så mycket trav.

Först så tvingades min dotter Amanda ta bort sin lilla hund, Valencia på måndagen då hon drabbades av akut hjärtsvikt.

Det var verkligt sorgligt för det var en väldigt glad och fin liten hund som kommer att bli saknad av de flesta som träffat henne.

Lite oväntat var det, även hon var född med ett hjärtfel så trodde man inte att det skulle gå så fort för det lilla livet.

Lilla Valencia har somnat in. Foto: Johan Sjölén ©

Hon skulle blivit fyra år till hösten, ingen ålder för en hund egentligen.

Och även om "Jugoslaven från Skåne" som sålde henne med ett falskt veterinärintyg, blåste Amanda ordentligt så tror jag inte Amanda ångrar en endaste minut av tiden hon fick med "Frallan".

Men nu är den slut.

Vila i frid lilla "Frallan".

Över till hästarna då.

Quantum Bond var på återbesök hos veterinären och det blev konstaterat att det skulle bli ett "överben" där ovanpå sträcksenan där han fått sparken. Ser inte så kul ut men ska inte påverka honom speciellt trodde veterinären.

Jag har ju börjat köra intervaller med honom på sandbanan och idag fick han en omgång med sex svängar i backen och han blir väldigt trött eller kanske jag ska säga lite "matt" i slutet av backen, innan han hämtar igen sig lite på "platten".

Han är inte riktigt vad jag skulle vilja kalla "het" egentligen men han vill gärna springa i full fart men efter ett tag så lugnar han ner sig och det är ju bra.

Just nu har jag utrustat honom med svansgaffel, tungband och en spärrgrimma och det funkar bra så här långt. Jag är inte riktigt nöjd men som sagt han har en lång väg att vandra vad det gäller körbarhet.

Amanda red en kortare sväng på honom i lördags morse också och hon konstaterade precis som jag gjort tidigare, att även om han är snäll så har han hade inte en aning om vad hon ville när hon tog i tyglarna.

Där har vi lite att jobba med som sagt.

Quantum Bond och Amanda. Foto: Björn Persson ©

Så över till Parkin som på lördag i Ö-vik debuterar i Gulddivisionen på V75.

Ska bli oerhört spännande att se hur han står sig mot eliten.

Nu fick han ett spår som både kan bli en fälla eller en vinstlott, nummer 9 bakom bilen, men oavsett så kanske det inte behöver kosta så mycket från början.

Hur det sedan blir beror mycket på hur snabba och framförallt intresserade ettan och tvåan, som är i ledet framför, är av att öppna snabbt.

Hur som helst så ska det bli spännande.

Själv ska jag iväg till Dannero på tisdag.

Då ska jag köra Messy Dolores åt Andreas Büström. Dåligt spår (nr 7) och det faktum att hon bara startat bakom bilen en gång och då från bakspår, gör att jag tycker det hela är iskallt.

Men vi kör framåt och hoppas på så bra placering som möjligt.

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar