lördag 16 augusti 2014

Bonden vek ner sig

Farhågorna besannades i tisdags.

Bonden startade ju på Bergsåker och trots bra lopp vek han ner sig totalt.

Möjligen tålde han inte "tömningen" från början, men han får ju "typ" skylla sig själv, då han reste rakt upp i starten, så att vi tappade ett par längder redan innan kör.
När vi väl kom iväg var det inte mycket att välja på mer än pressa sig till ledningen eller nöja sig med dödens, en position som han inte alls tål. Ulf Ohlsson gav sig snällt, när jag helt sonika meddelade honom "annars så bara kör jag, för jag måste ner om jag ska komma i mål" han fick överta igen efter ett halvvarv (och jag tror han var nöjd med det bytet eftersom han sedan vann tämligen lätt)
Bonden däremot han kastade in handduken redan 600 kvar och det var väl i det närmaste "nedjoggningstempo" sista biten.

Pulsen var på 114 efter loppet så han var inte riktigt sig lik.

Jag skyller på betetsgången och möjligen på lite känning i ett bakknä.

Jag har åtgärdat detta nu och förhoppningen är att det är OK till nästa fredag då jag hoppas komma med i ett lopp på Östersund.

Lika dålig kan han inte vara i alla fall.

Parkin startade i Frankrike igen i onsdags och hade ett för honom omöjligt utgångsläge Han gjorde ett bra lopp för Rudolf Haller, men från 6:e utvändigt är det svårt att ta något även om han spurtade om halva fältet på Enghienbanans långa upplopp och snodde åt sig den sista matlappen värd ca 4500 svenska.

Den närmaste framtiden för hans del återstår att se var den ska tillbringas. Det lutar åt att de behåller honom några extra månader, om det finns lopp så att han har chansen att hålla sig i form tills en final i Tyskland i november, som han kvalat in till. Men inget är bestämt definitivt.

Det kan bli så att han kommer hem hit också.

Parkes tränar på men vi har hållit oss här hemma sedan premieloppet. Hon känns inte riktigt hundra i sanden ä trots att hon är ohalt. Jag har svårt att släppa att de där "sträcksene-bekymren" inte är något att bekymra sig över.

Vi får se vad som händer. Eventuellt blir det ett banbesök nästa lördag.

Norma och fölet Daleys hemfärd från "utedriften" är planerad till på onsdag. Ska bli spännande att börja jobba med henne lite grann i höst och vinter. Hoppas hon inte är lika tjurig som Parkes var...

Inga "lånekusk" uppgifter som väntar för tillfället. Lär väl knappast få någon uppsittning på Open Trot-helgens fina amatörlopp heller, så det blir väl till att begrunda det hela från sidan.

Det går det med.

Och billigare blir det också med tanke på mina frekventa böteslappar, även om jag slapp undan senast!

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar