söndag 31 augusti 2014

Kort uppdatering

Trevlig travhelg på Bergsåker.

Träffade Sofia Aronsson som red ett perfekt lopp med sin Organdi D'or och vann 50 000 i Hot Tubs minneslopp och det var stort för henne som hade hand om just Hot Tub när han var som bäst, både i Frankrike och Sverige.

Vi pratade även lite om Parkin och de är glada att han får stanna kvar i Frankrike till nästa sommar.

Idag åker jag till Solänget med Bonden. Sista loppet och 5000 spänn i första pris. Men man måste försöka vara med när man kan.

Han känns som vanligt och borde stå på tur för att lyckas. Men han är svår från början för tillfället.

Kommer vi iväg så kan det gå.

Parkes känns hyfsad men långt ifrån perfekt. Kan vara växtvärk eller så är det någort fel på hennes framben. Har skott om henne igen nu så jag får se hur det blev alldeles snart då jag ska ut och köra henne när jag skrivit färdigt det här.

Annars är det snart dags för lite ledighet. Anette och jag åker till Grekland en sväng på torsdag och lämnar över hemmet åt Matilda och hästarna på Parkins "gamla" skötare hos Henke, Hanna Svensson som är barnledig och sticker emellan med lite mockning och körning här.

Det troligaste är att hästarna får bättre omsorg när jag är borta än annars ;)

Ha det bra - det ska jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar